FANDOM

Lamia
Lamia

Lamia według Herberta Jamesa Draper`a

Tytuł
Córka Hekate
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): Marian Lamia
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Płonące ciemno zielone
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Potwory
Broń: Magia
Występowanie: Syn Magii (Pamiętniki Półbogów)

Lamia - córka Hekate. Została zmieniona w potwora. To ona dała potworom zdolność wyczuwania półbogów. Była królową Libii. Występuje w "Synie Magii".

Historia

Lamia była córką Hekate. Pewnego dnia Zeus zakochał się w Lamii. Zazdrosna Hera zabiła dzieci Lamii - córkę Alteję, która chciała zostać artystką oraz Demetriosa, który miał kiedyś zasiąść na tronie króla Libii. Sama Lamia stała się potworem. Zabiła każdego napotkanego półboga, było to "zemstą". Córka Hekate myślała, że kiedy zginie ich kilka(naście) tysięcy, Hera może poczuje jej ból, gdyż bogini była patronką rodziny. Dała potworom węch.

"Syn Magii"

W "Synu Magii" jest organizatorką spotkania z doktorem Claymore. Po spotkaniu wydzwania do Claymore by dostać adres Alabastera. Po jakimś czas spotykają się w kafejce. Tam Lamia atakuje doktora. Claymore oddaje strzały z pistoletu, jednak strzały nie robią krzywdy córce Hekate. Zabija Parkera - przyjaciela doktora i znika. Znów pojawia się w domu Alabastera. Okazuje się, że śmiertelnik jej nie pokonał, a ta pozwoliła mu odejść. A także, że jest nosicielem jej zaklęć. Rozpoczyna się walka. Alabaster nie chcę rzucić zaklęcia, gdyż boi się, że Claymore zginie. Doktor i tak ginie. Ich wspólna matka używa jego ofiary, by uratować swoje dzieci. Nie wiadomo co się dzieje z nią dalej, ale z pewnością nadal poluje na półbogów, ale już nie zakatuje Alabastera.

Wygląd

Jako człowiek

Claymore opisuje Lamie jako pulchną kobietę. Była wzrostu doktora. Według niego wyglądała też jak stereotypowa babcia (taka, która robi na drutach i piecze ciasteczka. Chociaż była większa od typowej babci).

Jako potwór

Jej tęczówki się rozszerzały i płonęły ciemną zielenią, natomiast źrenice zwężały się w esowate szparki. Jej palce były pomarszczone i stwardniałe, a paznokcie zmieniały się w jaszczurze szpony.

Charakter

Lamia była mściwą, złą i bezwzględną kobietą. Zabijała każdego półboga, nawet gdy było to jej przyrodnie rodzeństwo. Chciała jedynie, by Hera poczuła jej ból.

Zdolności

  • Wyczuwanie półbogów - Lamia jak każdy potwór potrafi wyczuwać półbogów.
  • Panowanie nad Mgłą - jako córka Hekate jest wstanie panować nad mgłą.
  • Znajomość łaciny - jako córka Hekate używa łaciny do rzucania zaklęć.

Ciekawostki

  • Claymore miał ją zapisaną w telefonie jako "Marian Lamia".
  • Jej numer to 518-555-4164.
  • Podczas przemiany zaczyna jaśnieć.
  • W starożytnej Grecji straszono nią niegrzeczne dzieci.