FANDOM

Leto
Tytuł
Matka Apolla i Artemidy
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani
Dom: Delos
Występowanie:
Ty nie masz korzeni. A poza tym kiedy moje dzieci się urodzą, będą cię strzegły. [...] Delos stanie się ich świętym miejscem. Będziesz miała własne, wielkie świątynie. Może w końcu zdołasz osiąść w jednym miejscu. Z samej turystyki będziesz miała miliony!

–Latona do Wyspy Delos, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Latona9.jpg

Leto i jej dzieci (Apollo i Artemida)

Leto (również Latona) - w mitologii greckiej tytanida, córka Fojbe i Kojosa. Matka bogów Apolla i Artemidy, siostra Asterii. W "Domu Hadesa" zostaje wspomniana przez Kojosa w rozmowie z Japetem (zwanym Bobem).

W mitologii

Należała do drugiego pokolenia tytanów. Zakochał się w niej Zeus i tytanida zaszła z nim w ciążę. Zeus obiecał, że Hera nigdy nie dowie się o ich romansie, lecz Leto została przeklęta przez jego zazdrosną małżonkę Herę. Nie mogła urodzić na lądzie, który byłby zakorzeniony w ziemi, toteż przemierzała cały świat w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca. Wszystkie duchy natury odmawiały jej pomocy, bojąc się gniewu Królowej Olimpu. W czasie swojej podróży trafiła do Delf, lecz te były opanowane przez Pytona. Uciekając przed nim trafiła na dryfującą wyspę Delos, która nie miała korzeni. Nimfy z wyspy przyjęły ją do siebie (nie musząc obawiać się, że Hera się zemści). Tytanida urodziła tam boskie bliźniaki, Artemidę i Apolla. Delos została głównym miejscem kultu dwojga bogów.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki