FANDOM

Magnus Chase
Magnus Chase Viria (1)
Informacje
Wiek: 16 lat
Status: Żywy i Martwy jednocześnie
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: szare
Kolor włosów: jasne, z przedziałkiem
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Półbogowie
Broń: Sumarbrander (Miecz Lata)
Dom: Hotel Walhalla (19 piętro)
Grecka/Rzymska forma: Półbóg Nordycki
Występowanie:
  • Krew Olimpu (wspomniany)
  • Miecz Lata
  • Młot Thora
  • Statek Umarłych
Misje: Uwięzienie Fenrira

Magnus Chase - syn nordyckiego boga Frejra. Główny bohater serii "Magnus Chase i Bogowie Asgardu".

BiografiaEdytuj

Magnus urodził się 13 stycznia 1994 roku. Kiedy miał sześć lat, w Święto Dziękczynienia jego matka pokłóciła się z wujkiem i od tamtego czasu chłopak nie spotkał swojej kuzynki Annabeth, która zdradziła mu, że ma zamiar uciec z domu.

W wieku ośmiu lat wybrał się z matką na wycieczkę do Mount Washington. W wieku dziewięciu lat Magnus przeciął się nożem myśliwskim, który pozostawił głębokie rany, które z czasem zmieniły się w blizny.

Gdy skończył czternaście lat, jego matka została zamordowana przez kilka wielkich wilków z świecącymi, niebieskimi oczami, które zostały wysłane przez Fenrira. Od tamtej pory mieszkał na ulicy.

WyglądEdytuj

- Wyglądasz jak Kurt Cobain - droczyła się ze mną mama. - Uwielbiam Kurta Cobaina, poza tym że umarł.

–Rozmowa Natalie i Magnusa Chase'ów, Miecz Lata

Magnus to nastoletni chłopak o włosach w kolorze ciemnego blondu z przedziałkiem na środku. Jego oczy są szare niczym burzowe chmury, podobnie jak oczy jego kuzynki Annabeth. Początkowo Magnus jest bardzo chudy, ma wklęśniętą klatkę piersiową, wystające żebra i bladą skórę do tego stopnia, iż można spostrzec prześwitujące niebieskie żyły. Na lewej dłoni ma bliznę pozostawioną przez nóż myśliwski, którym skaleczył się w dzieciństwie.

Gdy po śmierci dostał nowe ciało, wciąż był szczupły i blady, lecz bardziej umięśniony. Jego skóra stała się mniej prześwitująca i gładsza, wszystkie blizny, które posiadał w poprzednim wcieleniu znikły, przez co początkowo Magnus czuł się źle we własnym ciele.

UmiejętnościEdytuj

  • Alf seidr - jako iż jest synem Frejra, Magnus odziedziczył po nim magię.
    • Rozbrojenie - swoją mocą potrafi rozbroić ludzi w swoim otoczeniu.
    • Uzdrawianie - Magnus potrafi goić rany swoje i innych.
  • Zmiana sezonów (ograniczona do lata) - jako syn boga lata, światła i ciepła, może zmienić teren wokół siebie na letni.
    • Fotokineza - Magnus generuje światło ze swojego wnętrza.
  • Niewrażliwość na temperatury - Magnus bez problemu może przebywać zarówno w bardzo wysokich jak i niskich temperaturach.
  • Sztuka survivalu - matka nauczyła Magnusa jak przetrwać w dziczy, dzięki czemu posiadł umiejętności takie jak rozpalanie ogniska, używania gwiazd jako mapy oraz rozstawienie namiotu.
  • (Elfi) język migowy - używa go do komunikacji z Hearthem.
  • Zwiększona siła - po śmierci Magnus dostał nowe ciało, zyskując ponadludzką siłę.
  • Nieśmiertelność - gdy przebywa w Walhalli nie może umrzeć, co najwyżej zostać ciężko raniony i odrodzić się następnego dnia.
Magnus

BrońEdytuj

  • Jack (Sumarbrander) - Miecz Magnusa, dawniej własność jego ojca, Freja. Miecz ten jest uznawany za najostrzejszy we wszystkich dziewięciu światach.
  • Miecz - Pierwszą bronią zdobytą przez Magnusa był miecz, który dostał w Walhalli. Oddał go później Ran w zamian za Sumarbrandera.
  • Tarcza - Okrągła, zielona tarcza z wymalowaną runą Frejra (Fehu), którą dostał w Walhalli.

CiekawostkiEdytuj

  • Magnus jest leworęczny.
  • Przed tym jak dowiedział się, że jego ojcem jest nordycki bóg, był ateistą.
  • Podczas 90% trwania akcji Magnus nie żyje.
  • Pierwszy raz całował się z dziewczyną - Jackie Molotov w siódmej klasie, za ławkami, podczas szkolnej potańcówki.
  • Jego miecz, Sumarbrander, każe mu nazywać się Jack.
  • Miecz Magnusa uważa, że przybranie kształtu długopisu, to najgłupsza rzecz o jakiej słyszał. Jest to nawiązanie do innej serii Ricka Riordana o Percym Jacksonie, chłopaku Annabeth.
  • Magnus lubi czytać książki.
  • Krwi Olimpu Annabeth wspomina, że ma kuzyna w Bostonie, którym okazuje się być Magnus; oraz wujka, którym jest Randolph.
  • Słowo "Magnus" jest to imię pochodzące z języka łacińskiego oznaczające wielki, natomiast "Chase" jest to angielskie nazwisko oznaczające pościg/polowanie. Zatem imię Magnus Chase można by przetłumaczyć jako Wielki Myśliwy.
  • Imię zostało zaczerpnięte z ,,Darów Anioła" Cassandy Clare. Tam należy do Magnusa Bane'a, ulubionej postaci Ricka Riordana występującej w tej serii. Zadedykował więc nawet autorce całą książkę: "Dla Cassandry Clare z podziękowaniem za pozwolenie na wykorzystanie wspaniałego imienia Magnus".
  • Podczas wieczerzy w Wallhalii nazwał ziemniaka na swym talerzu Phil.
  • Jest kuzynem Annabeth Chase.
  • Magnus nie znosi koloru niebieskiego.