FANDOM

Mars
Mars
Tytuł
Rzymski bóg wojny
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Grecka/Rzymska forma: Ares
Występowanie:

Mars – Rzymski bóg wojny. Syn Jupitera i Junony. Brat lub mąż Bellony.

Mars w Mitologii Rzymskiej

Mars jest najsławniejszym bogiem w całej mitologii Rzymskiej. Urodził się w marcu (wtedy były święta zwane Matronalia - święto Marsa). Pokochał śmiertelniczkę o imieniu Rea Sylwia, która była jego kapłanką. Miał z nią dwójkę dzieci - Romulusa i Remusa. Romulus założył Rzym, stąd sława tego boga. Rzymianie przed pójściem na wojnę modlili się do boga wojny o pomoc w pokonaniu wroga. Z czasem przyjścia kultu bogów greckich został utożsamiany z Aresem. Zakochał się w Wenus, a ta zdradzała z nim swojego męża Wulkana.

W Serii 

Syn Neptuna 

Gdy Gwen została ciężko ranna, Mars zjawia się i mówi, że bóg śmierci Tanatos został pojmany. Ogłasza wszystkim, że Frank Zhang jest jego synem i to on poprowadzi misję ratunkową na Alaskę. Oświadcza również Percy'emu, aby nauczył się szanować bogów. Tu pojawia się świadomość Aresa.

Znak Ateny

Po tym jak Leo Valdez zniszczył świątynie w Nowym Rzymie, dwa aspekty boga wojny ruszyły za Frankiem. Ares mówił by zabił każdego, Mars okazał się bardziej skrupulatny i powtarzał, by zabił tylko syna Hefajstosa i innych Greków.

Dom Hadesa 

Mars i Ares nadal kłócili się w głowie Franka. Oboje kazali mu zabić Triptolemosa i Nica. Ten jednak spytał ojca o to jak zdobyć węża do rydwanu boga rolników. Mars i Ares wpadli na pomysł by zabił wszystkie Katoblepony. Frankowi udało się wykonać to zdanie. Mars i Ares zjednoczyli się i dali mu węża. Jednak później wybuchli gdyż ich aspekty znowu zaczęły walczyć.

Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy