FANDOM

Medea
Medea
Tytuł
Czarodziejka
Żona Jazona
Kapłanka Hekate
Informacje
Status: Martwa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Czarne
Rodzina
Rodzina:
  • Ajetes (ojciec)
  • Jazon (były mąż)
  • Mermeros i Feres (synowie)
  • Achilles (drugi mąż)
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Broń: Magia
Dom: Pola Kary (po śmierci)

Galeria Medei

Występowanie:

Och, Piper, z miłości robi się różne dziwne rzeczy. Sama powinnaś o tym wiedzieć.

–Medea do Piper, Zagubiony Heros

Medea - w mitologii greckiej czarodziejka, córka Ajetesa, króla Kolchidy. Wnuczka Heliosa. Była żoną Jazona, jednego z Argonautów poszukujących Złotego Runa.

Medea w mitologiiEdytuj

Pomoc JazonowiEdytuj

Medea była jedną z kapłanek Hekate. Kiedy Jazon przybył na Kolchidę po Złote Runo, zakochała się w nim i postanowiła pomóc mu zdobyć skarb jej ojca. Podarowała mu maść chroniącą przed ogniem byków i zdradziła tajemnicę, jak pokonać smoki pilnujące skarbu. Po wykonaniu przez Jazona wszystkich powierzonych mu zadań, król musiał dotrzymać słowa i oddać mu skarb. Polecił Argonaucie, aby sam zabrał go z gaju Aresa, ponieważ myślał, że nie wróci stamtąd żywy. Skarbu pilnował smok, jednak Medea uśpiła go za pomocą czarów. Jazon wziął Medeę za żonę i zabrał ją na statek. Czarodziejka zabiła swojego brata, aby zatrzymać flotę wysłaną przez jej ojca za nią i Argonautami.

Przybycie do KoryntuEdytuj

Jazon wraz z Medeą przybył do Koryntu, gdzie zakochał się w córce władcy, Kreuzie. Argonauta wyjaśnił Medei, że dla Greków jego ślub był nieważny, a miłość już wygasła. Księżniczka postanowiła opuścić wyspę, ale poprosiła o dzień zwłoki. Kreon, władca Koryntu, zgodził się na warunki Medei. Ta w ramach prezentu wysłała Kreuzie suknię ślubną i diadem. Kiedy księżniczka założyła suknię, ta ją zabiła, będąc nasączona przez Medeę zabójczym eliksirem. Kreon zginął ratując córkę. Medea uciekła z Koryntu na rydwanie podarowanym jej przez Heliosa, wcześniej zabijając swoich synów na oczach Jazona.

Po śmierci Medea trafiła na Pola Kary.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Medea prowadzi własną galerię, w której sprzedaje eliksiry, magiczne przedmioty i ubrania. Była służką Gai. Używając czaromowy manipulowała Jasonem, który przypominał jej o byłym mężu, oraz Leonem. Nawet głos Piper nie był w stanie przełamać jej czaru. Czarodziejka sprawiła, że herosi prawie się pozabijali, zanim Piper udało się ich odczarować. Próbowała sprawić, aby dziewczyna była jej posłuszna, oferując jej eliksir przywracający pamięć. Półbogini (choć tak naprawdę miała ochotę na ten eliksir) jej nie uległa i wyprowadziła przyjaciół z galerii, przy okazji rozbijając wszystkie eliksiry i powodując wybuch.

WyglądEdytuj

Medea-1
Miała na sobie elegancką czarną suknię i diamentową biżuterię i wyglądała jak emerytowana modelka - mogła mieć z pięćdziesiąt lat [...]. Długie, czarne włosy spływały jej na jedno ramię, a piękna twarz przywodziła na myśl owe surrealistyczne, sztuczne twarze modelek - była chuda, wyniosła i zimna, trochę nieludzka. Zakończone długimi, pomalowanymi na czerwono paznokciami dłonie przypominały szpony.

Jason Grace o Medei, Zagubiony Heros