FANDOM

Meduza   Meduza/Galeria    
Meduza
Meduza-Oficjalne
Tytuł
Gorgona
Informacje
Status: Martwa (chwilowo)
Wygląd
Płeć: Kobieta
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Potwory/Gorgony
Broń: Włosy - Węże zamieniające w kamień
Dom: Centrum Krasnali Ogrodowych Cioci Em
Występowanie:
Aktor:

Meduza - potwór o wężowych włosach. Swoim spojrzeniem potrafi zamieniać w kamień. Występuje w pierwszej części cyklu "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" pt. "Złodziej Pioruna", zostaje wspomniana w "Synu Neptuna" oraz "Znaku Ateny" (jako matka Chrysaora). Najstraszliwsza i najstarsza z Gorgon. W mitologii zabił ją syn Zeusa, Perseusz, natomiast w książkach Riordana została zabita przez jego imiennika - Perseusza "Percy'ego" Jacksona.

Wystąpienia w serii

Uma5

Złodziej Pioruna

W pierwszej części serii Percy odcina jej głowę. Prowadziła Centrum Krasnali ogrodowych cioci Em. "Krasnale" były jej ofiarami zamienionymi w kamień. Percy wysyła jej głowę na Olimp, do swojego ojca, jednak później Posejdon odsyła przesyłkę do jego mieszkania, a Sally zmienia swojego byłego męża, Gabe'a, w kamień.

Ostatni Olimpijczyk

Podczas bitwy na Manhattanie, Centrum Krasnali Ogrodowych Cioci Em było główną bazą Kronosa i potworów. Meduza zostaje wspomniana podczas rozmowy Kronosa i Ethana Nakamury.

Syn Neptuna

W tej książce Meduza zostaje tylko wspomniana. Jej siostry - Steno i Euriale - ścigają Percy'ego by pomścić jej śmierć.

Znak Ateny

W tej książce Meduza zostaje wspomniana jako matka Chrysaora i Pegaza. Percy mówi piratowi, że ten ma ogromnego pecha, jeśli ma matkę Meduzę.

Znane ofiary

  • Ferdynand (wuj Grovera)
  • Gabe Ugliano
  • Dziewczynka z koszyczkiem wielkanocnym
  • Przestraszona kobieta (w filmie)
  • Para kochanków
  • Brodate gnomy

Ciekawostki

  • Jest matką pierwszego Pegaza oraz Chrysaora (dzieci Posejdona).
  • Jest najprawdopodobniej ciocią Percy'ego.
  • W filmie ma okulary, a w książce zasłonę.
  • Meduza pojawia się w serialu "Liga Sprawiedliwych Bez Granic" w odcinku "Ta Mała Świnka".