FANDOM

Melinoe
Melinoe-goddess-of-ghosts
Tytuł
Pani Upiorów
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Dowolny
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie, Nimfy
Dom: Podziemie
Występowanie: Archiwum Herosów

Każdy ma swoje upiory... śmierci, z którymi nie może się pogodzić. Poczucie winy. Strach. Czemu nie widzę twoich?

–Melinoe do Percy'ego, Archiwum Herosów

Melinoe - w mitologii greckiej nimfa pojawiająca się w jednym z hymnów orfickich jako nosiciel koszmarów i szaleństwa, cechy ma podobne do Hekate.

Historia

Melinoe jest córką Persefony. Jej ojciec to Zeus, który odwiedzał Persefonę pod postacią jej męża (Hadesa). Melinoe urodziła się przy ujściu rzeki Kokytos. Stacjonował tam wtedy Hermes.

Wygląd

Melinoe jest dziwną boginią i jej wygląd jest przerażający. Lewa strona ciała bogini jest czarna i utwardzona jak mumia (reprezentuje jej ojca). Jej prawa strona jest blada, jakby pozbawiona krwi (reprezentuje jej matkę). Nosi złotą sukienkę i złoty szal, a jej oczy to czarne pustki.

Przedstawienie w książkach

Melinoe

Melinoe Chibi

Występuje ona w opowiadaniu "Miecz Hadesa" ("Archiwum Herosów"), gdy Ethan Nakamura szuka w jej jaskini wyjścia z Podziemia. Następnie pokazuje się Thalii Grace, Nicowi di Angelo oraz Percy'emu Jacksonowi. Thalia widziała ją jako swoją matkę, a Nicowi objawiła się jako Maria di Angelo. Melinoe torturuje ich mówiąc, że to przez nich zginęły ich matki. Gdy próbuję zmanipulować Percy'ego, okazuje się, że tamten nie ma żadnych upiorów, ponieważ pogodził się ze wszystkimi śmierciami i pozwolił swoim przyjaciołom odejść w spokoju. W ten sposób udaje mu się przełamać magię Pani Upiorów.