FANDOM

Menady
Informacje
Status: Żywe
Pozostałe
Przynależność: Amazonki
Broń: *Pamiętniki Półbogów
Dom: Las Obozu Herosów
Dionizos-i-menady
Menady- towarzyszki Dionizosa. Mimo że Menady czciły Boga wina, on za nimi nie przepadał.

Towarzyszyły w imprezach Bogowi Wina, było ich ok tuzin, ubrane były w zwiewne tuniki z fioletowego i czerwonego jedwabiu. Z daleka wyglądały na zwykłe dziewczyny, można by pomyśleć że w ich włosach tkwiły liście a większość miała na głowie wianki z wawrzynu, niektóre trzymały dziwne różdżki przypominające pochodnie. Zaśmiewały się tańczyły ze sobą wirowały i tarzały się w trawie jak szalone. Tak naprawdę te różdżki nie były pochodniami były to poskręcane gałązki, każda z wielką szyszką na końcu a wokół niektórych owinięte były żywe żmije. Wianki też nie były wiankami ale w wplecionymi w ich włosy małymi żmijkami. W ich głosach pobrzmiewała niemal zwierzęca dzikość, oczy miały nabiegłe krwi, wściekłe czerwone usta, skórę poznaczoną naczynkami krwionośnymi.

"Duchy przyrody maję zwykle zielonkawą skórę od chlorofilu, ale te menady wyglądały jakby w ich żyłach płynęła wiśniowa cola" - opis Menad przez Leona
Były bardzo silne, wytrzymałe i sprawne fizycznie. Podczas ich ataku ich paznokcie zmieniały się w szpony, a zęby w wilcze kły. Gdy nie mogły znaleźć Dionizosa, pytały każdego kogo spotkały, czy jest ich panem. Gdy nie uzyskały zadowalającej ich odpowiedzi rozrywały go na strzępy.

Grupa menad zabiła Orfeusza, ponieważ już nie mogły słuchać żałobnej muzyki po śmierci jego ukochanej. Więc jak widzicie są trochę zadziorne.

Znamy imiona niektórych menad np.

-Babette - pachniała igliwiem, miała kręcone włosy i czerwoną sukienkę, wokół czoła wiły się węże koralowe

-Buffy

-Muffy

-Bambi

-Candy

-Trixie

Występowanie: Pamiętniki Półbogów, Greccy herosi według Percy'ego Jacksona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki