FANDOM

Hej Schabowy - odkrzyknąłem - Czy ja cię już kiedyś nie zabiłem?

Percy do Minotaura, Ostatni Olimpijczyk

Minotaur - potwór mitologiczny o ciele wielkiego człowieka z głową i rogami byka.

Minotaur1

Tezeusz zabijający Minotaura

HistoriaEdytuj

W Starożytności był dzieckiem Pazyfae i byka przysłanego przez Posejdona. Jego mieszkaniem był Labirynt zbudowany przez Dedala na prośbę Minosa, aby potwór nie pożerał więcej ludzi niż tego żądał. Co roku pożerał siedem chłopców i siedem dziewczyn przysyłanych z Aten. Został zabity przez Tezeusza, który dostał się do niego dzięki Nitce Ariadny.

Percy Jackson i bogowie olimpijscyEdytuj

Złodziej PiorunaEdytuj

Minotaur (ubrany tylko w białe gacie) napada na Percy'ego niedaleko bram Obozu Herosów. Po dramatycznej walce Percy'emu udaje się zabić potwora jego własnych rogiem. Przed trafieniem do Tartaru zabiera do Hadesu Sally Jackson.

Ostatni OlimpijczykEdytuj

Minotaur po odrodzeniu się stanął do walki po stronie Kronosa i został przywódcą wojsk tytana. Zabił wiele półbogów, nosił naszyjniki zabitych herosów. Znowu zabił go Percy Jackson na moście Williamsburg Bridge.

Greccy herosi według Percy`ego JacksonaEdytuj

- WRRRRRR! - Minotaur zaatakował. Od urodzenia był tresowany i nienawiści. Był torturowany, wyśmiewali i wszyscy go unikali. Nie miał szans teraz zaufać człowiekowi.

–Minotaur, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Została tu opisana cała historia Minotaura i Tezeusza.

PokonanieEdytuj

Ariadna poszła do Dedala, który powiedział jej jak przejść Labirynt i zabić Minotaura. Gdy Tezeusz spał Ariadna poszła do jego komnaty i wyjaśniła jak pokonać Minotaura. Gdy on i 13 młodzieńców weszło do labiryntu Tezeusz przywiązał nić, którą dała mu Ariadna do swojego pasa, a następnie kazał ludziom się jej trzymać. Gdy w końcu znalazł środek Labiryntu kazał ludziom nie wchodzić do tego lochu. Gdy ujrzał Minotaura zarzucił łańcuch na jeden z jego rogów i go urwał. Gdy był już prawie koniec Tezeusz nazwał Minotaura jego prawdziwym imieniem - Asterionem. Gdy Minotaur był zdezorientowany heros wbił mu róg w brzuch.

WyglądEdytuj

Od ramion w . Rogi zaczęły mu rosnąć zaraz dół był człowiekiem. Od ramion w górę miał szorstką sierść, ścięgna karku niczym stalowe liny i łeb byka. Rogi zaczęły mu rosnąć zarazpo urodzeniu i noszenie go na rękach bez ryzyka pokaleczenia okazało się niemożliwe.

–Opis Minotaura, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

CiekawostkiEdytuj

  • Imię "Minotaur" oznacza "Byk Minosa". Jego prawdziwę imię brzmi Asterios, bądź Asterion co znaczy Gwiaździsty.
  • Według starych podań ludowych Minotaur jako pół byk pół człowiek nie istniał. Było to spowodowane tym że Minotaurem był kapłan najwyższy Pałacu w Knossos. Kiedy co 9 lat (według innej wersji co roku) przysyłali na Kretę 7 mężczyzn i 7 dziewcząt z Aten były zawody w zapasach. Ten kto wygrywał zakładał maskę Minotaura i miał za zadanie zabijać wszystkie ofiary. Kiedy Tezeusz go zabił on stał się najwyższym kapłanem i od tej pory on był rzekomym " Minotaurem".
  • Został zabity trzy razy.