FANDOM

Jeden na jednego? [...] Jak w dawnych czasach?

Percy do Minotaura, Ostatni Olimpijczyk

Minotaur - potwór mitologiczny o ciele wielkiego człowieka i głową byka.

Minotaur1.jpg

Historia

W Starożytności był dzieckiem Pazyfae i byka przysłanego przez Posejdona. Jego mieszkaniem był Labirynt zbudowany przez Dedala na prośbę Minosa, aby potwór nie pożerał więcej ludzi niż tego żądał. Co roku pożerał siedem chłopców i siedem dziewczyn przysyłanych z Aten. Został zabity przez Tezeusza, który dostał się do niego dzięki Nitce Ariadny.

Percy Jackson i bogowie olimpijscy

Złodziej Pioruna

Minotaur (ubrany tylko w białe gacie) napada na Percy'ego Jacksona bardzo niedaleko od bram Obozu Herosów. Po dramatycznej walce Percy'emu udaje się zabić potwora jego własnych rogiem. Przed trafieniem do Tartaru zabiera do Hadesu Sally Jackson.

Ostatni Olimpijczyk

Minotaur odrodził się już i stanął w walce po stronie Kronosa. Został przywódcą wojsk tytana. Zabił wiele półbogów, nosił naszyjniki zabitych herosów. Znowu zabił go Percy Jackson na moście Williamsburg Bridge.

Ciekawostki

  • Imię "Minotaur" oznacza "Byk Minosa".
  • Według starych podań ludowych Minotaur jako pół byk pół człowiek nie istniał. Było to spowodowane tym że Minotaurem był kapłan najwyższy Pałacu w Knossos. Kiedy co 9 lat (według innej wersji co roku) przysyłali na Kretę 7 mężczyzn i 7 dziewcząt z Aten były zawody w zapasach. Ten kto wygrywał zakładał maskę Minotaura i miał za zadanie zabijać wszystkie ofiary. Kiedy Tezeusz go zabił on stał się najwyższym kapłanem i od tej pory on był rzekomym " Minotaurem".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki