FANDOM

Minthe
Minthe
Tytuł
Córka rzeki Kokytos
Pierwsza mięta
Nereida
Informacje
Status: Martwa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Zielone
Rodzina
Rodzina: Kokytos (ojciec) ,

Okeanos (dziadek) , Theja (babcia) . Gaja (prababcia) , Uranos (pradziadek)

Pozostałe
Przynależność: Nimfy
Dom: Podziemie

Grecja (przez około minutę)

Występowanie:
Hades mnie kocha! - krzyknęła na wiatr. - Wróci i odzyska mnie, i uczyni mnie królową Podziemia! Jestem piękniejsza od Persefony, i wspanialsza, i ładniej pachnę, i...

–Minthe przechwalająca się po stracie Hadesa, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Persephone apringtime

Persefona - bogini, która zamieniła Minthe w miętę

Minthe - najada związana z Podziemną rzeką Kokytos. Hades zabrał ją na powierzchnię w zamian za pocałunek. Zbytnio się tym przechwalała i została zamieniona przez Persefonę w miętę. Pojawia się w książce "Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona" i została wspomniana (nie z imienia) w książce "Krew Olimpu". Z jej krwi poswtała trucizna z Pylos, jeden ze składników Lekarstwa Lekarza.

Historia

Minthe była córką rzeki Kokytos. Pewnego dnia Hades, który czuł się samotny (była wtedy wiosna i Persefona przebywała z matką na powierzchni), zobaczył nad Podziemną rzeką śliczną dziewczynę. Podszedł do niej i powiedział, że za pocałunek zabierze ją z Krainy Umarłych. Minthe zastanowiła się i powiedziała, że się zgadza. Pocałowała Pana Śmierci, a on zaniósł ją na zielone łąki w pobliżu greckiego miasta Pylos. Nagle Hades zamarł, ponieważ przypomniał sobie, że jego żona może być w pobliżu. Przeprosił więc Minthe i znikł. Jednak dla nimfy to było za mało. Sądziła, że może podporządkować sobie Hadesa, że już owinęła go sobie wokół palca. Zdenerwowana zaczęła krzyczeć, że Hades tylko ją kocha, i zaczęła się przechwalać, że przewyższa urodą samą Persefonę. Oczywiście bogini to usłyszała. Pojawiła się przez dziewczyną w swojej trzymetrowej postaci i zdeptała nimfę. W miejscu jej śmierci wyrosły roślinki, których liście cudownie pachniały. Królowa Podziemia nazwała roślinę miętą.

Wygląd

Minthe była niezwykle piękna. Zwykle nosiła bladozieloną sukienkę. Miała cudowne zielone oczy. Na dodatek pachniała wyjątkowo pięknie.Był to zapach delikatny i słodki, niepodobny do niczego, jednak fascynujący.

Występowanie

Krew Olimpu

W tej książce Minthe została wspomniana jako nimfa, z której krew w starożytności zmieniła się w mięte, z której powstała trucizna z Pylos (zwana miętą z Pylos). Był to jeden z trzech składników potrzebnych do Lekarstwa Lekarza, które szukało Siedmioro herosów z Przepowiedni. W tym celu odwiedzili potomków Argonauty Periklymenosa (również dalekę rodzinę Franka Zhanga) i wtedy jeden z mężczyzn opowiedział historię Minthe.

Ciekawostki

  • Wzgórze, na którym zginęła Minthe, wciąż nazywa się górą Minthe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki