FANDOM

Mnemosyne
Tytuł
Bogini pamięci
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani
Występowanie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona
Została tytanidą pamięci, a zwłaszcza uczenia się na pamięć. Kiedy następnym razem będziecie musieli uczyć się do dyktanda lub zapamiętać stolice wszystkich państw świata bez wyraźnego powodu, podziękujcie Mnemosyne. Tego rodzaju zadania to wyłącznie jej pomysł.

Percy Jackson o Mnemosyne, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Mnemosyne (gr. Pamięć) - w mitologii greckiej tytanida pamięci. Bogini i uosobienie pamięci. Córka Uranosa i Gai, siostra sześciu tytanów i pięciu tytanid. Jej braćmi byli również hekatonchejrowie (sturęcy) oraz cyklopi. Z jej związku z bogiem Zeusem urodziło się dzięwięć muz olimpijskich - Erato, Euterpe, Kalliope, Klio, Melpomene, Polihymnia, Talia, Terpsychora i Urania. Później zostały one towarzyszkami boga sztuki Apollina.

Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Nie brała udziału w zabijaniu swojego ojca, tak jak reszta sióstr. Z powodu swojej niezwykłej pamięci prowadziła sprawy rodzinne. Żaden z jej braci nie chciał się z nią ożenić. Oczekiwała od innych bardzo dobrej pamięci. Wynalazła litery i pismo, żeby inni mogli sobie wszystko zapisywać, skoro nie byli w stanie zapamiętać, jak ona.

Ciekawostki

  • Jej imieniem została nazwana jedna planetoida.
  • W Beocji istniało Źródło Pamięci (Mnemosyne)
  • Nazwa niepylak mnemozyna (motyl) pochodzi właśnie od imienia tytanidy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki