FANDOM

17192299 10158316827245076 846945073333224482 o.jpg
Mroczna Przepowiednia
Najważniejsze dane
Autor: Rick Riordan
Data wydania:
  • 2 maja 2017 (USA)
  • 10 maja 2017(Polska)
Wydawnictwo:
  • Hyperion Books
  • Galeria Książki
Chronologia
Poprzednie: Ukryta Wyrocznia

Mroczna Przepowiednia (The Dark Prophecy) - drugi tom z serii "Apollo i Boskie Próby", autorstwa Ricka Riordana.

Opis Książki:

Zeus ukarał swojego syna Apolla - boga słońca, muzyki, łucznictwa, poezji, i wiele więcej zrzucając go z Olimpu na ziemię w postaci niezdarnego, trądzikowego, szesnastoletniego śmiertelnika imieniem Lester. Jedyny sposób, by Apollo odzyskał należne mu miejsce na Olimpie jest przywrócenie kilku wyroczni które zostały dawno zapomniane. Co ma wpływ na wyrocznie, i co Apollo/Lester może zrobić bez swoich boskich mocy?

Po doświadczeniu serii niebezpiecznych, i szczerze mówiąc, upokarzających prób w Obozie Herosów, Lester musi opuścić względnie bezpieczną przystań i wyruszyć w jeżącą włosy na głowie podróż przez Amerykę Północną. Gdzieś na Środkowym Zachodzie ma wraz z towarzyszami odnaleźć najniebezpieczniejszą ze starożytnych Wyroczni: nawiedzoną jaskinię, która może ujawnić odpowiedź na pytanie, jak Apollo może na powrót stać się bogiem – o ile wcześniej go nie zabije albo nie wpędzi w szaleństwo. Na drodze Apollina staje drugi z członków złowrogiego Triumwiratu, rzymski cesarz, którego zamiłowanie do rozlewu krwi i widowisk czyni Nerona barankiem. Aby przeżyć to spotkanie, Apollo będzie potrzebował pomocy syna Hefajstosa Leo Valdeza, czarodziejki Kalipso, która jest teraz śmiertelniczką, spiżowego smoka Festusa i innych niespodziewanych sojuszników – po części znanych, po części nowych – ze świata herosów. Zapraszamy na przerażającą, komiczną i pełną haiku wyprawę…

Przepowiednia

Słowa, które ta pamięć rozwiązała są podpalone,

Zanim nów księżyca wzrasta ponad Górą Diabła.

Pan odmieńca stanie przed wyzwaniem tragiczny,

Dopóki ciała napełniają się tamten świat tybrzański liczyć.

Już na południe słońce teraz musi odnajdować swój kurs,

Przez labirynty ciemny do ziemi wypalania śmierci

Znaleźć mistrza szybkiego grzywacza

I wyrywać mu oddech mówiącego z krzyżówkami.

Do zachodniego pałacu Lester musi iść;

Córka Demeter znajduje swoje starożytne korzenie.

Rozłupany przewodnik w pojedynkę droga wie,

Iść drogą w twój posiadać buty wroga.

Kiedy trzy są znane i Tyber dojść żywy,

Wtedy dopiero Apollo rusza do żałowania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki