FANDOM

Mroczny   Mroczny/Galeria    
9c8e00151dc7
Mroczny
Czpegaz cR big
Tytuł
Pegaz
Informacje
Status: Żywy
Wygląd
Płeć: Ogier
Kolor włosów: Maść: kara
Rodzina
Rodzina:
  • Pegaz (ojciec)
Pozostałe
Przynależność: Pegazy
Występowanie:
Ej, gdybyś nie wrócił, mogę wziąć sobie twój domek na stajnie?

–Mroczny do Percy'ego, Klątwa Tytana

Mroczny - Pegaz Percy'ego. Kary ogier ze skrzydłami jak u kruka. Jego najlepsi przyjaciele to pegazy - Gwido i Szarlotka.

Jego angielskie imię brzmi "Blackjack". Uważa, że jest miły i piękny.

Mroczny w książkach Riordana

Mroczny jest pegazem Percy'ego, który potrafi z nim rozmawiać. Często pegaz mówi w książkach zabawne teksty. Nazywa Percy'ego "szefem".

Percy uratował go z ,,Księżniczki Andromedy" w Morzu Potworów, pewnie dlatego Mroczny nazywa Percy'ego "Szefem".

9c8e00151dc7

W ,,Morzu Potworów" był opisywany przez Percy'ego jako klacz, natomiast w następnych częściach jest ogierem choć możliwe, że był to błąd w tłumaczeniu.

Mrocznego często można spotkać w serii " Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Jest wiernym towarzyszem Percy'ego, często mu pomaga i wybawia go z kłopotów, chociaż w "Ostatnim Olimpijczyku" niszczy samochód Paula Blofisa, którym Percy jechał z Rachel. W tej samej części, Mroczny zabiera śmiertelniczkę Rachel do Obozu Herosów.

W "Olimpijskich Herosach" pegaza spotykamy w "Znaku Ateny", gdzie przybywa szybciej, niż wezwany przez Jasona Grom.

W "Krwi Olimpu" razem z innymi pegazami przybywa na pomoc Reynie, Nico i trenerowi Hedge'owi. W Obozie Herosów zostaje trafiony strzałą przez giganta Oriona, lecz dzięki pomocy Reyny udało się go uratować.

Okładki z Mrocznym

Okladka-450

Więcej z Fandomu

Losowa wiki