FANDOM

Nemezis
Nemesis(1)
Tytuł
Bogini Zemsty
Córka Nyks
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): ciotka Rose
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Czarne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Pomniejsi Bogowie
Grecka/Rzymska forma: Nemezis
Występowanie:

Nemezis (Nemezys, Nemesis) - bogini zemsty, sprawiedliwości, harmonii i przeznaczenia. Nazywana kobietą bez winy i wstydu. Córka Nyks (Nocy) i Ereba (Ciemności). Przedstawiana była jako kobieta z gałęzią jabłek w jednej ręce i kołem w drugiej. Miała też bicz. Na jej głowie była korona zwieńczona jeleniami. Poświęconym jej zwierzęciem był Gryf.

Bogini ta raczej nie występuje w mitach. W Rzymie jej imię także brzmi Nemezis.

Historia

Znak Ateny

To jedyna książka, w której Nemezis występuje. Nie odgrywa tam też wielkiej roli.

Chce pomóc Leonowi i Hazel w zdobyciu niebiańskiego spiżu, ponieważ kocha "niszczyć to, co pyszne i potężne, a Gaja i jej giganci zasługują na utarcie nosa jak mało kto".

Rozłamywała ciasteczka z wróżbą, czytając karteluszki. Zmieniała pozytywne na negatywne.

Nemezis i Tyche

Nemezis i Tyche

Krytykowała też Tyche, boginię szczęścia i stwierdziła, że "szczęście to lipa".

A jeśli chodzi o ciebie, synu ognia... - Zwróciła się do Leona. - Najgorsze jeszcze przed tobą. Zawsze będziesz odludkiem, siódmym kołem. Nie znajdziesz miejsca wśród swoich braci. Wkrótce staniesz przed problemem, którego nie potrafisz rozwiązać, ale mogę ci pomóc... Za pewną cenę.

–Nemezis do Leona, Znak Ateny

Nemezis nie powiedziała Leonowi, jakiej ceny żąda za pomoc. Dała mu tylko ciasteczko z wróżbą, mówiąc, że tam znajdzie odpowiedź, a Leo je schował.

Bogini powiedziała także Hazel, że za sześć dni Nico - jej brat - umrze, a wraz z nim cały Rzym.

Jak ją widzieli herosi

Dla Leona bogini wyglądała jak jego ciocia Rosa, która oskarżyła go o spowodowanie pożaru, w którym zginęła jego matka. Podburzyła przeciwko niemu całą rodzinę i zostawiła na łaskę opieki społecznej. Hazel widziała Nemezis jako panią Leer - nauczycielkę, której Hazel nienawidziła, bo ta niesprawiedliwie ją karała, obrażała i przyklejała jej ręce taśmą klejącą do ławki. Oboje półbogów czuło złość do tych osób, pragnęło zemsty. Dlatego właśnie tak widzieli Nemezis.

Nemezis65

Wygląd

(...) Siedziała na kamieniu pośrodku łąki. W pobliżu stał połyskujący czernią i chromem motocykl, ale w obu kołach miał powycinane wąskie trójkąty, tak że przypominały Pacmany. W takim stanie na pewno nie nadawały się do jazdy. Kobieta miała kręcone czarne włosy i była raczej koścista. Ubrana była w czarne skórzane spodnie motocyklisty, wysokie skórzane buty i krwistoczerwoną skórzaną kurtkę. Wyglądała trochę jak Michael Jackson, gdyby dołączył do klubu Hell's Angels. Ziemia wokół jej stóp była zasłana czymś, co przypominało skorupki (...) Kiedy się zbliżyli, dostrzegł niepokojące szczegóły. Kobieta miała zatknięty za pas zwinięty bicz. Na jej czerwonej kurtce widniał delikatny wzór: poskręcane gałęzie jabłoni, wśród których gnieździły się szkieleciki ptaków. A to, co kruszyła, nie było ostrygami, tylko ciasteczkami z wróżbą (...) Wydawało się to niedorzeczne, ale ta kobieta wyglądała zupełnie jak jego ciotka. Miała ten sam szeroki nos z pieprzykiem z boku, te same zacięte usta i twarde spojrzenie.

–Opis Nemezis. Leo, Znak Ateny

Dzieci Nemezis

Z serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" znamy jedno dziecko tej bogini - Ethana Nakamurę. Walczył on po stronie Kronosa, ale pod koniec życia się nawrócił. To tak naprawdę on spowodował, że Percy poprosił, by w obozie znalazły się też domki dla dzieci mniejszych bogów.

W serii Apollo i boskie próby pojawia się kolejny syn bogini - Damien White.

Ciekawostki

  • Jej domek w obozie ma numer 16.
  • W "Znaku Ateny" można zauważyć, że Nemezis jest trochę podobna do Aresa. Też ma motor, nosi skórzaną kurtkę i wywołuje w ludziach negatywne emocje.
  • Stała na straży równowagi świata wraz z Eryniami.
  • Zsyłała też na ludzi szczęście, bądź nieszczęście, ścigała przestępców i decydowała o losie w zależności od zasług.
  • Jej syn Ethan "wymienił oko na możliwość dokonania prawdziwej zmiany w świecie".
  • W starożytnej Grecji, aby odwrócić od siebie jej spojrzenie należało trzykrotnie splunąć.
  • Dla Leona wyglądała jak ciotka Rose, a dla Hazel jak jej nauczycielka.
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy