FANDOM

Nieznana z imienia Wyrocznia
Tytuł
Wyrocznia Delficka
Informacje
Status: nie żyje
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Przynależność: Wyrocznie Delfickie

Śmiertelnicy

Dom: Strych Wielkiego Domu
Występowanie:
Ja przewiduję przyszłość. Nie jestem w stanie jej zmienić.

–Wyrocznia do Hadesa, Ostatni Olimpijczyk

Nieznana z imienia Wyrocznia Delficka - kobieta pełniąca funkcje Wyroczni od czasu sprzed II wojny światowej do 2006 roku.

Historia

Wyrocznią stała się prawdopodobnie przed 12-nastym rokiem życia. Kiedy miała ok. 12-naście lat wypowiedziała Wielką Przepowiednie, wtedy też Zeus kazał braciom odesłać całe swe potomstwo do Obozu Herosów, jednak kiedy minął termin w ciągu którego Hades miał odesłać Biance i Nica do Obozu, uderzył piorunem w hotel, w którym przebywały dzieci, przez co zginęła Maria Di Angelo. Wściekły Hades, wiedząc że nie może zabić Wyroczni Delfickiej, nałożył na nią klątwę, ponieważ nie mógł zrobić nic Zeusowi, ani zabić jej, gdyż jako Wyrocznia była chroniona przez moc Delf. Przez tę klątwę Wyrocznią nie mogła stać się inna kobieta, a ta musiała być Wyrocznią do śmierci oraz po niej. Była nią do roku 2006 (w tym samym roku Herosi stoczyli ostateczną wojnę z Kronosem), dopóki Pan Podziemia nie zdjął z niej klątwy i Rachel Elizabeth Dare nie zajęła jej miejsca.

Wygląd

Podczas snu Percy widział obraz, w którym ta zostaje przeklęta przez Hadesa, opisuje ją jako młodą dziewczynę o czarnych włosach i smutnych oczach. Była wtedy ubrana w wielokolorową sukienkę. Po śmierci Percy opisuje ją jako wysuszone kobiece ciało owinięte w bandaże skurczone do niemożliwości. Jako mumia miała na sobie wielokolorową sukienkę na ramiączkach , mnóstwo sznurów paciorków i opaskę na długich czarnych włosach. Skóra na jej twarzy i głowie była wyschnięta, a jej oczy wyglądały jak białe, szkliste kamyki wetknięte w wąziutkie szparki.

Ciekawostki

  • Wyrocznią może zostać jedynie śmiertelniczka widząca przez mgłę, więc skoro była Wyrocznią była jedną z nich.
  • Najdłużej ze znanych nam Wyroczni pełniła te funkcje.
  • Po raz pierwszy strych opuściła w "Klątwie Tytana", kiedy o własnych nogach doszła do lasu, aby wypowiedzieć przepowiednię.
  • Wyrocznia Delficka pojawia się w drugiem części filmu ,,Percy Jackson" pt. ,,Morze Potworów".
  • By zostać wyrocznią śmiertelniczka musi spełniać wymagania wyroczni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki