FANDOM

Obóz Herosów   Obóz Jupiter    

Obóz Herosów - obóz znajdujący się na Long Island w Nowym Jorku. Jest zlokalizowany na północnym brzegu wyspy, chociaż w niektórych książkach wspomniane jest, że obóz znajduje się na brzegu południowym. Ten fakt może świadczyć o tym, iż prawdziwa lokalizacja obozu jest trudna do ustalenia. Jest niewidoczny dla śmiertelników za sprawą Mgły. Potwory nie mogą do niego wejść, chyba że zostaną zaproszone przez obozowicza.

Ogólne Informacje Edytuj

Obóz półkrwi, Farm Road 3.141

Long Island, Nowy Jork 11954

Jest prowadzony przez boga Dionizosa , którego obozowicze nazywają "Pan D", i Chirona, Centaura, który jest dyrektorem ds. Działalności. Obóz istnieje, jako miejsce, gdzie mogą się szkolić młodzi herosi. W tym obozie szkolą się jedynie dzieci greckich bogów, a rzymskich wObozie Jupiter.

Obóz ma magiczne granice, które są pilnowane przez Złote Runo, znalezione przez satyra Grovera Underwooda, Cyklopa Tysona i półbogów: Percy'ego Jacksona , Clarisse La Rue i Annabeth Chase. Ukradzione z wyspy Polifema, zostało umieszczony na sosnie Thalii, upewniając, że żadne potwory nie dostaną się do obozu. Runo pozostało na drzewie, strzeżone przez smoka Peleusa, jego magiczne moce chronią obóz przed potworami i najeźdźcami.

Herosi żyją w domkach (po jednym na każdego olimpijczyka, później wiele innych domków dodano również dla pomniejszych bogów i bogiń, na prośbę Percy'ego w Ostatnim Olimpijczyku ). Jedzą w pawilonie restauracyjnym. Znajduje się tam także pole do strzelania z łuku, arena do szermierki, ściana wspinaczkowa z lawą, plaża fajerwerków, las, amfiteatr, stajnia, Pięść Zeusa, kuźnia,Bunkier nr 9, jezioro kajakowe, pola truskawek,stajnie pegazów, teatr, boisko do siatkówki, zbrojownia, miejsce do zajęć artystycznych, sale rekreacyjne, jaskinia Rachel i Wielki Dom. Jego główne wejście znajduje się na wzgórzu Pół-Krwi.

Zajęcia i konkursy w obozieEdytuj

  • Starożytna greka (uczą Chejron i Annabeth)
  • Szermierka (uczą Luke (dawniej), Dedal (dawniej), Percy)
  • Łucznictwo/turnieje łucznicze (prowadzi Chejron)
  • Rzut oszczepem (prowadzi syn Aresa)
  • Tropienie
  • Zapasy (prowadzi Clarisse)
  • Płatnerstwo (w kuźni z domkiem Hefajstosa)
  • Kajakarstwo
  • Techniki atakowania potworów
  • Jazda na pegazach (uczyła Silena Beauregard)
  • Siatkówka/ turnieje siatkówki
  • Mitologia grecka (uczą Chejron i Annabeth)
  • Zdobywanie sztandaru w Lesie
  • Zawody siłowe
  • Walka bez broni
  • Wyścigi rydwanów

Poza wymienionymi powyżej zajęciami, młodzi półbogowie podczas dnia piszą listy do domu, czyszczą zbroje, zbierają truskawki, rąbią drewno, wytwarzają sztuczne ognie, piorą, sprzątają stajnie i domki. Jednak codziennie mają czas wolny. Jedzą trzy posiłki dziennie w pawilonie. Każdy dzień w obozie herosów kończy się śpiewami przy ognisku.

Grupowi DomkówEdytuj

Camp half

Inne postacie z obozuEdytuj

  • Argus - szef ochrony z całym ciałem pokrytym niebieskimi oczami.
  • Wyrocznia - najpierw przemawiała przez zmumifikowane ciało kobiety. Potem weszła w ciało Rachel.
  • Najady - wodne boginki mieszkające w jeziorach i rzekach (nimfy). Annabeth mówiła, że to straszne flirciary, których nie należy prowokować.
  • Driady - duchy drzew (nimfy). Jedną z nich jest Kalina, dziewczyna Grovera.
  • Satyrowie - pół-kozły, pół-ludzie. Ich zadaniem jest odnajdywanie herosów i przyprowadzanie ich do obozu. Potrafią wyczuwać potwory, bardzo dbają o przyrodę. Wielu z nich dąży do tego, aby dostać licencję poszukiwacza i wyruszyć na szukanie Pana. Nie znoszą podziemi i cyklopów. Jedzą wszystko, łącznie z metalowymi puszkami i meblami w stylu Ludwika XVI.

DomkiEdytuj

Historia Edytuj

Pierwszych sześciu uczniów zostało przywiezionych do Chirona, by być trenowanym przez Apolloa, w starożytnej Grecji. Eneasz, który walczył o Troję w wojnie trojańskiej, pierwszy Jazon, który był kapitanem Argo, Achillesa, który został zanurzony w Styksie, Atalanta, który był znanym łowcą, Asklepios, syn Apollina, któremu udało się zostać nieśmiertelnym bogiem medycyny i pierwszy Perseusz, który zabiłby Meduzę. Według różnych obozowiczów, od tego czasu obóz wyszkolił kilka bardzo znanych postaci, w tym kilku prezydentów Stanów Zjednoczonych, takich jak George Washington, syn Ateny. Obóz Półkrwi rozpoczął się w starożytnej Grecji u podnóża góry Pelion, która była domem Chirona. W miarę jak rosła, musiano przenieść bazę Olimpu i pewnego dnia Apollo pojawił się z hordą satyrów, by pomóc półbogom znaleźć drogę do obozu szkoleniowego. Przez wieki Obóz Półkrwi przemieszczał się wraz z bogami i rdzeniem zachodniej cywilizacji. Jest to sanktuarium dla półbogów, ale zanim pojawiły się magiczne granice, sprawy były o wiele bardziej niebezpieczne. Pewnej nocy w starożytnej Grecji, potężna armia potworów zaatakowała obóz, który tego dnia niemal został wytarty z historii. Następnego ranka bogowie stworzyli magiczne granice Obozu Półkrwi, które tam pozostały. Na pięć lat zanim Percy przybył do obozu, Thalia Grace, córka Zeusa, niemalże umarła na granicy obozu, gotowa poświęcić się, aby umożliwić swoim przyjaciołom, Annabeth, Luke'owi Castellan'owi i Groverowi, dotarcie do bezpiecznego obozu. W jej ostatnich chwilach jej ojciec, Zeus, zlitował się nad nią i zamienił ją w sosnę, podtrzymując w niej jej siłę życiową. Położenie jej drzewa na granicy pozwoliło jej duchowi wzmocnić granice obozu. Wcześniej obóz był strzeżony przez Brązowego Smoka około 15 lat, zanim stał się wadliwy i zniknął w lesie. Mówi się, że brązowy smok był ofiarą Domku Hefajstosa dla ich ojca, i, że ochraniał obóz przez około dziesięć lat, zanim się zgubił.

Tradycje Obozowe Edytuj

  • Obóz ma kilka tradycji wywodzących się z greckich korzeni. Zwycięzcy i zwyciężczynie otrzymują wieńce laurowe i paradują wokół obozu. Za każdym razem, gdy grupowy wyrusza na wyprawę, ich rodzeństwo przygotowuje całun pogrzebowy na wypadek, gdyby nie przeżyli - jeśli grupowy nie ma rodzeństwa, inny domek może zgłosić się na ochotnika, jeśli zwyciężą, mogą spalić całun.
  • Pod koniec każdej sesji letniej, starsi doradcy głosują na największe wydarzenie lata i malują je na paciorkach:

-> Złodziej Pioruna - czarny koralik z zielonym trójzębem.

-> Morze Potworów - koralik z obrazkiem Złotego Runa.

-> Klątwa Tytana - nie utworzono nowego koralika, ponieważ akcja nie trwałą w czasie lata.

-> Bitwa w Labiryncie - misternie zaprojektowany obrazek przedstawiający labirynt.

-> Ostatni Olimpijczyk - Empire State Building z imionami zmarłych w maleńkich greckich literach wokół miniaturowej granicy.

-> Zagubiony Heros - ie utworzono nowego koralika. Wydarzenia tej książki odbywają się w tym samym roku co "Ostatni Olimpijczyk" , tylko w okresie zimowym, zaledwie kilka miesięcy po urodzinach Percy'ego.

Annabeth na początku "Złodzieja Pioruna" ma pięć paciorków za lata, które miały miejsce przed akcją książek. Te opisane to:

-> Drzewo Thalii, rok 1.

-> Centaur w sukience balowej, co opisała "... to było dziwne lato ...", rok 2.

-> Grecka trirema w ogniu, rok 3.

  • Gra przechwycenia flagi jest rozgrywana w każdy piątek od 6:00 do 21:00. Granicą jest potok i często zespoły używają stosu kamieni Zeusa. Za każdym razem, gdy Łowczynie Artemidy przyjeżdżają do obozu, odbywa się tam gra przechwycenia flagi, a wszyscy obozowicze uczestniczą w pomaganiu. W Klątwie Tytana oświadczono, że Łowczy wygrywały 56 razy z rzędu.
  • W usuniętej scenie w "Złodzieju Pioruna", Percy jest zrzucony do jeziora w ramach tradycji dla nowych. Robi się to po tym, jak domownicy Hermesa śpiewają pieśń i pokazują "serię gestów, których nie rozumiałem tak samo, jak słów", jak to opisał Percy.

CiekawostkiEdytuj

  • W oryginalnej wersji obóz nazywa się "Camp Half-Blood" czyli "Obóz Półkrwi".
  • Jest planowane zrobienie domku dla bogini Kymopolei.
  • Adres, 3.141, pochodzi od liczby pi, która pochodzi od greckiej litery.
  • Aby pokryć swoje wydatki, obóz uprawia truskawki z pomocą pana D , który ma wpływ na winorośl owocową
  • Jedynym śmiertelnikiem dozwolonym w Obozie Półkrwi jest Rachel Elizabeth Dare.
  • Obóz Półkrwi jest zawsze na Wschodzie, ponieważ w starożytności Grecy zawsze istniały we wschodniej części imperium rzymskiego.
  • Obóz może pomieścić średnio 216 półbogów