FANDOM

Ogród Hesperyd
Najważniejsze dane
Lokalizacja: San Francisco (obecnie)
Rodzaj: Ogród
Pozostałe
Występowanie:
Ogród Hesperyd -  piękny mitologiczny ogród zamieszkały przez nimfy zachodu słońca, Hesperydy. Rosła w nim jabłoń ze złotymi jabłkami należąca do Hery pilnowana przez przerażającego smoka o stu głowach - Ladona. Ogród znajdował się u podnóży góry Atlasa. Do ogrodu da się wejść wyłącznie o zachodzie słońca.

Historia

Podczas ślubu Zeusa i Hery, Gaja, bogini ziemi ofiarowała Herze wspaniały prezent - jabłoń ze złotymi jabłkami. Drzewo zasadzono w przepięknym ogrodzie u podnóży góry Atlasa. Prezentu miał pilnować stugłowy smok Ladon oraz Hesperydy, nimfy zachodzącego słońca.

Jedenastym zadaniem Heraklesa było przyniesienie jabłek z tego ogrodu. Herosowi nie powiódł się frontalny atak na potężnego Ladona, więc postanowił oszukać Atlasa. Obiecał tytanowi, że potrzyma za niego nieboskłon, jeśli ten przyniesie mu złote jabłka. Mężczyzna przystał na tę propozycję i przyniósł synowi Zeusa zdobycz. Herakles oszukał Atlasa i sam wrócił do Eurystasza, podczas gdy Atlas musiał trzymać sklepienie niebieskie (tak naprawdę pomagała mu jedna z Hesperyd,  Zoe Nightshade, lecz Herakles zataił to).

LadonGG

Ladon strzegący drzewa ze złotymi jabłkami

Wygląd

Gdyby nie smok, ogród byłby najpiękniejszym miejscem, jakie kiedykolwiek widziałem. Trawa skrzyła się srebrem w wieczornym świetle, a kwiaty miały tak żywe kolory, że niemal świeciły w ciemności. Po obu stronach wysokiej na pięć pięter jabłoni biegły ścieżki wykładane gładkim czarnym marmurem, a na gałęziach połyskiwały złote owoce - i nie mam tu na myśli żółtych jabłek z warzywniaka. To były prawdziwe złote jabłka.

Percy Jackson , Klątwa Tytana

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziej Pioruna

Ogród był wspomniany w tej części, gdy Luke Castellan opowiadał o swojej misji i skąd ma bliznę na policzku.

Klątwa Tytana

W tej części Zoe Nightshade, Percy Jackson i Thalia Grace musieli przejść przez Ogród Hesperyd, by dostać się na górę Atlasa, by ruszyć na odsiecz Artemidzie i Annabeth. Był opisywany jako przepiękne miejsce. Trzej bohaterowie w ogrodzie zamienili kilka słów z Hesperydami i zostali zaatakowani przez Ladona. Zoe została ukąszona; jej rana była zatruta.

Ostatni Olimpijczyk

Ogród był wspomniany, gdy Percy widział wspomnienia Luke'a, pokazane mu przez tytana Prometeusza. Hermes mówił swojemu synowi, że może wkrótce dostanie jakąś misję, np. wykradzenie jabłek z Ogrodu Hesperyd.

Lokalizacja

Kiedyś Ogród Hesperyd znajdował się daleko na zachodzie, w Krainie Atlasa. Obecnie przeniósł się do USA, tak jak wiele mitologicznych miejsc. Znajduje się w Kalifornii, w San Francisco, u podnóży góry Tamalpais.

Ciekawostki

  • Złote jabłka były nazywane ,,Jabłkami nieśmiertelności" i wierzono, że jeden kęs może uczynić kogoś nieśmiertelnym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki