FANDOM

Ogygia
Najważniejsze dane
Lokalizacja: Nieokreślona
Rodzaj: Wyspa
Pozostałe
Występowanie:
30
8Kalipso

Kalipso, nimfa, która od tysięcy lat mieszkała na Ogygii

Ogygia - wyspa, na której uwięziona została nimfa Kalipso. Bogowie skazali ją na wieczne życie tam po tym, jak pomagała tytanom i swojemu ojcu Atlasowi w wojnie przeciwko Olimpijczykom. Nie można było określić geograficznego położenia Ogygii.

Wystrój

Krajobraz jak w raju, co natychmiast mnie zaniepokoiło. Jak się od kilku lat ma do czynienia z mitologią, to się człowiek uczy, że w raju zazwyczaj się ginie.

Percy Jackson o Ogygii, Bitwa w Labiryncie

Na wyspie znajdowała się jaskinia, w której Kalipso urządziła sobie mieszkanie. Było podzielone na poszczególne pokoje jedwabnymi zasłonami. W jednym stało łóżko, w następnym krosno i harfa, a pod jedną ze ścian kredens wypełniony słoikami przetworów owocowych. Sklepienie jaskini migotało wielokolorowymi kryształami. Oprócz tego obok jaskini była łąka, zagajnik cedrowy, ogródek nimfy i jezioro. Nimfie na wyspie usługiwali niewidzialni służący.

Herosi na wyspie

Na Ogygię co około tysiąc lat trafiali herosi, którymi Kalipso przez jakiś czas się opiekowała. Potem mieli wybór: nieśmiertelność na tej wyspie lub opuszczenie jej na zawsze, bez możliwości powrotu. Wyjątkiem jest Leo Valdez, ponieważ na wyspę trafił po 2 latach od wizyty Percy'ego i powrócił na nią, aby uwolnić nimfę z więzienia.

Innym znanym z mitów herosem, który odwiedził wyspę, był Odyseusz. Trafił na nią, kiedy powracał na Itakę z wojny trojańskiej i spędził na wyspie 7 lat. W 7. roku jego pobytu na wyspę przyleciał Hermes, ogłaszając Kalipso i Odyseuszowi wolę bogów (Odyseusz powinien kontynuować swoją podróż). Kalipso na początku nie zgadzała się, ale po namowie boskiego posłańca, pomogła herosowi przygotować mu tratwę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki