FANDOM

Oktawian
Oktawian
Tytuł
Augur
Centurion 1. kohorty
Były Pontifex Maximus
Informacje
Status: Martwy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Niebieskie
Kolor włosów: Blond
Rodzina
Rodzina: Apollo (dziadek)
Pozostałe
Przynależność: Rzymianie
Broń: Sztylet
Dom: Obóz Jupiter
Grecka/Rzymska forma: Rzymianin
Występowanie:
Oktawian   Oktawian/Galeria    
Nie ma sprawy? Urząd pretora to dla ciebie pestka?

–Oktawian do Percy'ego , Znak Ateny

Oktawian - rzymski legatariusz Apolla i augur w Obozie Jupiter, centurion pierwszej kohorty. Jego rodzice byli bogatymi półbogami. Zmarł w ostatniej książce z cyklu "Olimpijscy Herosi" - ,,Krwi Olimpu" (jego płaszcz zaczepił się o pocisk i Oktawian dosłownie poszybował w powietrze).

Olimpijscy Herosi

Syn Neptuna

Poznajemy go w drugim tomie serii Olimpijscy Herosi jako augura w Obozie Jupiter. Kiedy Percy przychodzi do niego, ten przypomina mu kogoś. Tym kimś najprawdopodobniej jest Luke Castellan. Augur 'zabija' pluszową pandę syna Posejdona, po czym Grek zostaje przyjęty do obozu na probatio. Augur od początku czuje do niego niechęć, zresztą z wzajemnością. Jest przeciwko wysłaniu Percy'ego, Hazel i Franka na misję.

Znak Ateny

Występuje tutaj tylko na początku, kiedy do Obozu Jupiter przybywają Grecy z Obozu Herosów.

Dom Hadesa

Oktawian, gdy nie było Reyny w obozie, zachowywał się tak, jakby był pretorem i nakazał Rzymianom ruszyć na Greków. Tamci posłuchali go.

Krew Olimpu

W ostatnim tomie dowiadujemy się o tym, że ogłosił się Pontifex'em Maximusem. Daje propozycję powrotu wyrzutkom z obozu w zamian za lojalność i oddanie. Kiedy Frank, Hazel i Leo docierają na Delos dowiadujemy się, że Apollo nie przepada za nim, a także, że augur schlebiał mu, by dostać jego błogosławieństwo. Atakuje grecki obóz przy czym ginie.

Charakter

W pierwszej chwili wydał się całkiem nieszkodliwy, gdy jednak podszedł bliżej, Percy nie był już tego tak pewny.

–Percy o Oktawianie, Syn Neptuna

Oktawian jest niezwykle ambitny i żądny władzy, gotów użyć wszelkich środków, od wymuszeń do manipulacji, by osiągnąć swoje cele. Jednak chce chronić obóz. Uważa Greków za wrogów z powodu dawnej rywalizacji Grecji i Rzymu, dlatego jest wrogo nastawiony do Percy'ego i jego pomysłu zjednoczenia się półbogów z Obozu Jupiter i Obozu Herosów. Oktawian jest również bardzo inteligentny, używa słów, by osiągnąć swoje cele.

Wygląd

Był wysoki i chudy, miał płowe włosy, za duże dżinsy, workowatą koszulkę i obwisłą togę. Wyglądał jak strach na wróble w prześcieradle.

–Percy, gdy pierwszy raz zobaczył Oktawiana, Syn Neptuna

Jest bladym, chudym osiemnastolatkiem o blond włosach i oszalałych niebieskich oczach. Nosi niebieską koszulkę i za duże dżinsy, a na to białą togę. Gdy Percy widzi go po raz pierwszy, przypomina mu on kogoś. Najprawdopodobniej chodziło o Luke'a. Często ma przy sobie nóż i wypchanego watą pluszaka. Jego tatuaż składa się z liry (symbolu Apolla) z napisem SPQR, ma siedem linii, co oznacza, że w obozie spędził już siedem lat. Najprawdopodobniej przybył do niego mając jedenaście lat.

Umiejętności

Ma dar jasnowidzenia. Podobno.

–Hazel o Oktawianie, Syn Neptuna

  • Proroctwa: Oktawian jest legatariuszem Apolla, dzięki czemu może interpretować wolę bogów. Starożytni Rzymianie używali do wróżb wnętrzności zwierząt, Oktawian używa waty ze środka pluszaków. Jednak wiadomości nie zawsze są idealne i można je interpretować na kilka sposobów.
-[...] Jeśli Oktawian dorwie się do głosu...
Percy pokiwał głową.
-Jesteś żołnierzem. Oktawian to gadacz. Jak mu się pozwoli stanąć przez senatem, to nagle robi się ważniakiem.

Percy Jackson i Reyna Avila Ramirez - Arellano o Oktawianie, Syn Neptuna

  • Umiejętności dyplomatyczne - Oktawian jest bardzo dobrym dyplomatą. Potrafi mówić w taki sposób, by narzucić innym swoją wolę i namówić ich do robienia różnych rzeczy, np. napaść na Obóz Herosów.

Relacje

Hazel Levesque

Nienawidzę tego padalca.

–Hazel o Oktawianie, Syn Neptuna

Hazel otwarcie nie lubi Oktawiana z powodu jego manipulacyjnego charakteru. Chłopak szantażuje ją, chcąc, by głosowała na niego, jako nowego Pretora - wspomina o jej przeszłości. Twierdzi, że byłoby okropnie, gdyby plotki okazały się prawdą. Oktawian gardzi Hazel i uważa ją za gorszą, za przynoszącą pecha.

Percy Jackson

Ale teraz zaświtało mu w głowie, że Oktawian nazywa go szpiegiem - zdrajcą.

–Myśl Percy'ego, Syn Neptuna

Oktawian nie lubi Percy'ego, a to uczucie jest odwzajemnione. Nie ufa Percy'emu, ponieważ ten jest Grekiem. Uważa, że Grecy współpracują z Gają. Jest również zdenerwowany, kiedy Percy zostaje ogłoszony pretorem. Mimo że Percy mówi, by nie atakować Greków, Oktawian ciągle próbuje zmobilizować Rzymian do ataku.

Reyna Avila Ramirez - Arellano

Mimo że ta dwójka nie spędza razem wiele czasu, jasne jest, że Oktawian uważa, że Reyna nie jest dobrym przywódcą. Narzeka, że nie pozwala poszukiwać Ksiąg Sibilli. Potrafi przemawiać w taki sposób, że wydaje się, że wszystkie niekorzystne decyzje, były pomysłem Reyny, a on tylko wykonywał rozkazy. Jednocześnie ilekroć Reyna wydaje rozkaz, który on aprobuje, wygląda jakby to była jego decyzja. Zawsze Reyna stała mu na drodze do zostania pretorem. Cieszył się, gdy nadarzyła się okazja, by zbuntować legion przeciwko dziewczynie.

Nico di Angelo

Oktawian nigdy nie przepadał za Nickiem. Uważał go za kłopot i nie tolerował w Obozie Jupiter. Nie mógł się nadziwić, dlaczego Nico cokolwiek robi. Lecz w ,,Krwi Olimpu" Oktawian wmawiał chłopakowi, że zawsze szanował wielkość. Zapewnił mu miejsce w Nowym Rzymie w zamian za pomoc w wojnie z Grekami.

Ciekawostki

  • Jego imię pochodzi od rzymskiego cesarza - Oktawiana Augusta.
  • Może również oznaczać Octabus, czyli 8 po łacinie.
  • Niektórzy fani rysują go jako parę z Rachel (Raktawian albo Oktachel).
  • Apollo jest jego przodkiem.
Półbogowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMargaret McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecilKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou EllenShermanMarkNyssaClovisShane
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota