FANDOM

Oktawian August
OktawianAugust
Tytuł
Cesarz
Informacje
Status: Martwy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina: Gajusz Juliusz Cezar (przybrany ojciec)
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Grecka/Rzymska forma: Rzymianin
Występowanie: Syn Neptuna (wspomniany)

Oktawian August - był następcą oraz przybranym synem Gajusza Juliusza Cezara. Początek jego rządów, które przypadały na lata 27 p.n.e. - 14 n.e., jest jednocześnie końcem republiki i początkiem cesarstwa rzymskiego. Jego imiennikiem jest Oktawian.

Historia

W starożytnym Rzymie w I w. n.e. rozgorzały wojny domowe zapoczątkowane przez Gajusza Juliusza Cezara. Kiedy dyktator został zamordowany, jego dzieło kontynuowali jego przybrany syn oraz Marek Antoniusz. Razem zdobyli władzę w imperium rzymskim, a następnie pokłócili się o nią. Marek Antoniusz zawarł sojusz z Kleopatrą, jednak wojska Oktawiana w 31 r. p.n.e pokonały ich w bitwie pod Akcjum. Po tym wydarzeniu przeciwnik Oktawiana uciekł do Egiptu, gdzie popełnił samobójstwo wspólnie z Kleopatrą. Syn Gajusza Juliusza obwołał się się princepsem, czyli pierwszym obywatelem Rzymu. Od tego tytułu pochodzi określenie pryncypatu. Zapewnił imperium długi okres pax romana, czyli pokoju rzymskiego. Po zamordowanym ojczymie nadał sobie również tytuł cezara, który był potem używany przez jego następców. Lud nadał mu imię August, co oznacza boski.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki