FANDOM

Olimp   Olimp/Galeria    
Olimp
Najważniejsze dane
Lokalizacja: Empire State Building
Rodzaj: siedziba bogów
Pozostałe
Występowanie: Złodziej Pioruna

Morze Potworów

Olimp1.JPG

Góra Olimp

Olimp - święta góra bogów olimpijskich. Swój pałac ma tam Zeus, na górze obradują bogowie olimpijscy: Zeus, Hera, Demeter, Afrodyta, Atena, Hefajstos, Dionizos, Posejdon, Ares, Apollo, Artemida oraz Hermes
PercyJackson3-Large.jpg

Percy na Olimpie

W Starożytności

Olimp był w starożytności siedzibą bogów greckich. Grecy nie wiedząc co się znajduje u szczytu góry, sądzili że jest tam ogromny pałac bogów. Często właśnie u podnóża góry składano dary dla bogów.
500px-Olympus GN.jpg

Olimp nad Manahatanem

Położenie

Cywilizacja Grecka

Olimp (gr. Όλυμπος; wymawiane, z akcentem na pierwszą literę, jako ΄Olympos) to najwyższy masyw górski w Grecji, położony w północno-wschodniej części kraju. Jego najwyższy szczyt Mitikas wznosi się na wysokość 2918 m n.p.m. Inne szczyty to m.in. Skolio (2912 m n.p.m.), Stefani (2909 m n.p.m.), Skala (2866 m n.p.m.), Touba (2785 m n.p.m.). Masyw znajduje się między dolinami rzek Pinios i Aliakmon, nad Zatoką Termajską. Zbocza gór porośnięte są lasami iglastymi, liściastymi oraz makią. W wyższych partiach lasy przechodzą w łąki. Olimp jest ośrodkiem wypoczynkowo-turystycznym, z założonym w 1938 roku parkiem narodowym.

Cywilizacja Amerykańska

Olimp został przeniesiony do Stanów Zjednoczonych. Jest niewidoczny dla śmiertelników. Znajduje się na 600 piętrze Empire State Building. Tylko dla bogów i półbogów widoczne było piętro 600 w windzie. Można je zobaczyć w filmie Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna.

Wygląd

Jest tam pełno posiadłości bogów, posągi a także główny pałac z salą, gdzie spotykają się bogowie na narady. Po 2 wojnie tytanów Olimp zaprojektowała Annabeth.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki