FANDOM

Olimpijscy Herosi - druga seria Ricka Riordana po Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Skupia się zarówno na mitologii greckiej, jak i rzymskiej, w odróżnieniu od poprzedniej serii, skupiającej się jedynie na mitologii greckiej. Pierwsza część wyszła w 2011 roku, czyli dwa lata po ostatniej części "Percy'ego Jacksona i Bogowie Olimpijscy" - "Ostatnim Olimpijczyku".

FabułaEdytuj

Przepowiednia Siedmiorga zaczyna się spełniać. Herosi, których ona dotyczy muszą zamknąć Wrota Śmierci (przejście umożliwiwiające powrót umarłych do świata żywych) z obu stron. Na swej drodze spotykają mnóstwo przeszkód takich jak Gaja czy porwanie Królowej Niebios, Hery. Czy półbogom uda się wypełnić przepowiednie? Czy dadzą radę powstrzymać Gaję?

Przepowiednia SiedmiorgaEdytuj

Podjąć musi
herosów siedmioro wyzwanie,

Inaczej pastwą ognia
lub burz świat się stanie.

Przysięga tchem ostatnim dochowana będzie,

A wróg w zbrojnym rynsztunku
u Wrót Śmierci siędzie.

Główne PostacieEdytuj

KsiążkiEdytuj

Główna seriaEdytuj

Dodatkowe książkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Rozdziały nie mają zwyczajnych tytułów, są zatytułowane np. "Leo", "Piper". W "Domu Hadesa" są rozdziały wszystkich siedmiu półbogów.
  • Książki pisane są w narracji trzecioosobowej, ale z perspektywy np. Franka, opisujące jego myśli, obawy, uczucia.
  • W książce "Syn Neptuna" pojawia się Nico di Angelo, a w następnych tomach towarzyszy herosom w wyprawie.
  • Nico di Angelo i Reyna Ramirez - Arellano mają swoje rozdziały w "Krwi Olimpu", chociaż nie są półbogami z Przepowiedni.
  • Rozdziały numerowane są rzymskimi liczbami.
  • Żaden z głównych bohaterów nie jest dzieckiem pomniejszego boga.
  • Z głównych bohaterów serii tylko Hazel Levesque jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Jason występuje na trzech okładkach - "Zagubionego Herosa", "Znaku Ateny" i "Krwi Olimpu".
  • Percy występuje na okładkach trzech z pięciu książek tej serii - "Syna Neptuna", "Znaku Ateny" i "Domu Hadesa".
  • Hazel i Frank występują tylko na okładce "Krwi Olimpu".

GaleriaEdytuj

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;
Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu
Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Płonący Labirynt
Dodatki i opowiadania
4: Greccy herosi według Percy`ego Jacksona;
5: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów;