FANDOM

Olimpijscy Herosi - druga seria Ricka Riordana po Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Skupia się zarówno na mitologii greckiej, jak i rzymskiej, w odróżnieniu od poprzedniej serii, skupiającej się jedynie na mitologii greckiej. Pierwsza część wyszła w 2011 roku, czyli dwa lata po ostatniej części ,,Percy'ego Jacksona i...".

Fabuła

Przepowiednia Siedmiorga zaczyna się spełniać. Herosi, których ona dotyczy muszą zamknąć Wrota Śmierci (przejście umożliwiwiające powrót umarłych do świata żywych) z obu stron. Na swej drodze spotykają mnóstwo przeszkód takich jak Gaja czy porwanie Królowej Niebios,  Hery. Czy półbogom uda się wypełnić przepowiednie? Czy dadzą radę powstrzymać Gaję?

Przepowiednia Siedmiorga

"Podjąć musi herosów siedmioro wyzwanie,
Inaczej pastwą ognia lub burz świat się stanie.
Przysięga tchem ostatnim dochowana będzie,
A wróg w zbrojnym rynsztunku u Wrót Śmierci siędzie".

Siódemka herosów z przepowiedni

Książki

Główna seria

Dodatkowe książki

Ciekawostki

  • Rozdziały nie mają zwyczajnych tytułów, są zatytułowane np. "Leo", "Piper". W "Domu Hadesa" są rozdziały wszystkich siedmiu półbogów.
  • Książki pisane są w narracji trzecioosobowej, ale z perspektywy np. Franka, opisujące jego myśli, obawy, uczucia.
  • W książce ,,Syn Neptuna" pojawia się Nico di Angelo, a w następnych tomach towarzyszy herosom w wyprawie.
  • Nico di Angelo i Reyna Ramirez - Arellano mają swoje rozdziały w "Krwi Olimpu", chociaż nie są półbogami z Przepowiedni.
  • Rozdziały numerowane są rzymskimi liczbami.
  • Żaden z głównych bohaterów nie jest dzieckiem pomniejszego boga.
  • Z głównych bohaterów serii tylko Hazel Levesque jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Jason występuje na trzech okładkach- "Zagubionego Herosa", "Znaku Ateny" i "Krwi Olimpu".
  • Percy występuje na okładkach trzech z pięciu książek tej serii -"Syn Neptuna", "Znak Ateny" i "Dom Hadesa".
  • Hazel i Frank występują tylko na okładce "Krwi Olimpu".

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki