FANDOM

Orfeusz
Il 570xN.338214269
Informacje
Status: Martwy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina:
  • Ojgaros (ojciec)
  • Kaliope (matka)
  • Muzy (ciotki)
Pozostałe
Przynależność: Herosi
Broń:
  • Lira
  • Śpiew
Występowanie:

Orfeusz - syn Ojgarosa i muzy Kaliope bogini poezji epickiej. Tracki śpiewak i poeta, mąż Eurydyki.

Historia

Dzieciństwo Orfeusza

Orfeusz

Orfeusz urodził się w Tracji jako syn tamtejszego króla Ojgarosa i greckiej bogini poezji Kaliope. Jego ojciec nie interesował się nim z powodu, iż Orfeusz nie potrafił dzierżyć miecza, przez co nie został wojownikiem. Młody Heros po jakimś czasie zauważył, że swoim śpiewem i grą na piszczałce jest w stanie się obronić przed napastnikiem. Mama Orfeusza co weekend zabierała go na lekcje muzyki do innych Muz, ale chłopiec szybko przerósł talentem swoje nauczycielki. Pewnego razu, gdy Apollo odwiedzał Muzy, Orfeusz bez zgody boga zagrał na jego lirze, po czym dostał ją w prezencie od Apollina. Orfeusz zaczął zdobywać sławę.

Wyprawa Argonautów

Orfeusz brał udział w wyprawie statku Argo po złote runo. Na drodze znajdowała się wyspa syren, półkobiet-półptaków, które swym pięknym śpiewem przyciągały ku sobie płynących żeglarzy, a następnie porywały ich i zjadały. Kiedy Argonauci przepływali obok nieszczęsnej wyspy, zgodnie z radą Chirona Orfeusz zaczął grać na lirze, co odwróciło uwagę syren od żeglarzy i uratowało załogę od katastrofy.

Małżeństwo z Eurydyką

Orfeusz i Eurydyka

Wraz z rosnącą popularnością Orfeusza, wzrastała liczba jego fanek. Mama Orfeusza, aby go uchronić, postanowiła zapoznać go z Eurydyką, córką Apollina. Kaliope podarowała jej najlepszy bilet na koncert syna. Orfeusz, jak i Eurydyka zakochali się w sobie i natychmiast się pobrali.

Śmierć Eurydyki

Pewnego popołudnia w czasie miesiąca miodowego, Orfeusz i Eurydyka odpoczywali na łące. Eurydyka wybrała się na spacer, w którego czasie napadł na nią Aristajos bóg serów i pszczół syn Kyrene, zakochał się on w córce Apollina bez wzajemności. Eurydyka zaczęła uciekać i tak wdepnęła w gniazdo jadowitych żmij. Wąż ugryzł ją w kostkę, a ona zmarła na miejscu. Aristajos uciekł z miejsca zdarzenia, a nieżywą już Eurydykę znalazł Orfeusz.

Wyprawa do podziemia

Od śmierci żony Orfeusz grał melancholijną muzykę, popadł on w żałobę. Cały świat opłakiwał jego ból. Orfeusz uznał, że śmierć Eurydyki byłą nie fair, wobec czego udał się do Hadesu. Hades pozwolił mu zabrać żonę z powrotem, pod warunkiem, że będzie szedł przed siebie, nie mogąc spojrzeć w tył. Orfeusz podołał zdaniu prawie że do końca, gdy stał już na pograniczu ,nie mógł się już oprzeć pokusie, obejrzał się za siebie. Zobaczył tam oddalającą się dusze żony, tracąc ją już na zawsze.

Śmierć Orfeusza

Orfeusz został zabity przez menady poprzez rozszarpanie a jego dusza zjednoczyła się z Eurydyką.

Ciekawostki

  • Jest on jednym z niewielu ludzi, o których wiadomo, że został zabity przez Menady.
  • Istnieje wiele różnych wersji mitu o Orfeuszu, jednym z nich jest, że Orfeusz jest synem Apolla.
  • Lira, jak i głowa Orfeusza popłynęły w dół rzeki Hebros gdzie później Apollo wyłowił lirę i rzucił ją na niebo jako gwiazdozbiór liry, a głowę przez jakiś czas umieścił na wyspie Lesbos, gdzie wieszczyła ona przybyszom.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki