FANDOM

Othrys
Góra Othrys.jpeg
Najważniejsze dane
Lokalizacja: Góra Tamalpais w San Francisco (aktualnie)
Góra Othrys w Grecji (dawniej)
Rodzaj: Baza tytanów
Pozostałe
Występowanie: Klątwa Tytana
Bitwa w Labiryncie
Ostatni Olimpijczyk
Zagubiony Heros (wspomniana)
Syn Neptuna (wspomniana)

Góra Othrys - baza tytanów w czasie Pierwszej i Drugiej Tytanomachii. W czasie Pierwszej Wojny góra ta była oblegana przez Olimpijczyków, gdzie Zeus wykorzystał sierp Kronosa i pokroił go na tysiące kawałków, by wrzucić potem do Tartaru. Aktualnie jej ruiny znajdują się na górze Tamalpais w San Francisco.

Wojny Olimpijskie

Pierwsza Wojna Olimpijska

Pałac Kronosa.png

Góra Othrys była najwyższą górą w Grecji, na której szczycie stał, wybudowany z czarnego marmuru, pałac Kronosa. Z powodu zachowania Pana Czasu pałac nie był zbyt często odwiedzany przez gości, a nawet po ślubie z Reą niewiele się zmieniło. W czasie wojny Othrys była oblegana przez Olimpijczyków którym zajęcie jej, mimo pomocy hekatonchejrów i Starszych Cyklopów, zajęło 10 lat (być może trwało to krócej, ponieważ Kronos mógł manipulować czasem na niekorzyść swoich dzieci) . Po długiej walce Kronos został pocięty na kawałki i wrzucony do Tartaru, a góra Othrys zmniejszona o połowę tak, aby Olimp (góra z której atakowali bogowie) była wyższa.

Druga Wojna Olimpijska

W trakcie trwania serii "Percy Jackson i bogowie olimpijscy" okazuje się, że Luke Castellan, pod wpływem Pana Tytanów, Kronosa (pana czasu i Olimpijczyków), uwolnił tytana z najgłębszej części Tartaru w Podziemiu. Kronos chciał odebrać kontrolę nad mocą starożytnych cywilizacji bogom i przywrócić rodzaj ludzki do czasów kiedy był Panem Wszechświata (patrz: Złoty Wiek). Jego planem było wywołanie wojny przeciwko zdradzieckim dzieciom oraz, przez dotarcie do Nowego Jorku, gdzie znajdowały się Empire State Building i (pośrednio) Olimp, zniszczenie źródła ich mocy.

KronosGG.jpg

Kronos, Władca Othrys

Na szczęście, z pomocą półbogów z Obozu Herosów i duchów natury, Olimpijczycy byli w stanie pokonać zarówno Kronosa jak i Tyfona (ojca większości potworów). Góra Othrys została zniszczona przez półbogów z Obozu Jupiter.

Percy Jackson i bogowie olimpijscy

Klątwa Tytana

Kiedy Percy, Thalia i Zoe odnajdują Artemidę (która jakiś czas wcześniej zaginęła), jest ona uwięziona pod niebem przy odtwarzających się ruinach góry Othrys. Atlas walczy z Percy'm, który później bierze na swoje ramiona nieboskłon tak, aby bogini łowów mogła dołączyć do walki. Zoe próbuje chronić swoją panią przed ojcem, Atlasem, ale ten w gniewie rzuca swoją córkę w ruiny, przyczyniając się do jej śmierci. Percy wraz z przyjaciółmi widzi rekonstruujące się ruiny, co oznacza że Luke Castellan, z pomocą Kronosa, odbudowuje Othrys.

Bitwa w Labiryncie 

Góra Othrys jest w trakcie odbudowy, a na jej szczycie znów wznosi się twierdza tytanów. Kronos powraca do świata śmiertelników w ciele Luke'a dzięki Ethanowi Nakamurze, który przysiągł wierność królowi tytanów i odrzucił bogów, jednak kiedy Rachel Dare rzuciła w niego niebieską szczotką do włosów Luke odzyskał kontrolę nad ciałem i krzyczał z bólu, co pozwoliło Percy'emu i reszcie uciec. 

MtTam.jpg.jpg

Góra Tamalpais

Ostatni Olimpijczyk

Po pokonaniu tytanów Hermes informuje Percy'ego, że góra Othrys upadła po pokonaniu tytanów. Najprawdopodobniej jednak bóg złodziei nie pamiętał tego, co widziała jego rzymska forma, dlatego też zapomniał, że to Rzymianie zniszczyli twierdzę tytanów.

Herosi Olimpijscy

Zagubiony Heros

Okazuje się, że Rzymianie oblegali górę Othrys w trakcie bitwy o Manhattan i zniszczyli pałac. Jason Grace, syn Jupitera, osobiście odpowiadał za pokonanie tytana strzegącego twierdzy, Kriosa. Jason przypomina sobie o tym pod koniec swojej misji z Piper i Leonem. Obozowicze greckiego Obozu Herosów wierzyli, że góra poddała się wraz z pokonaniem Kronosa, ale dowiedzieli się o tym, kiedy Jason im o tym powiedział. Syn Jupitera poprowadził Rzymian do walki jako pretor.

Syn Neptuna

W trakcie swojego krótkiego pobytu w Obozie Jupiter członkowie Piątej Kohorty opowiadają Percy'emu o Jasonie Grace, zaginionym pretorze. Syn Posejdona dowiaduje się wtedy, że góra Othrys nie upadła sama z siebie, lecz z "drobną" pomocą Dwunastego Legionu, a tytan Krios został pokonany własnoręcznie przez syna Jupitera.

Wygląd

Według "Greckich bogów według Percy'ego Jacksona" pałac Kronosa na górze Othrys był tak wielki i przerażający, że nawet Zeus był pod jego (złym) wrażeniem, kiedy zobaczył go po raz pierwszy. Sam pałac, przypominający Percy'emu bardzo duże mauzoleum, jest wykonany z całkiem czarnego marmuru, który, według chłopaka, czyni go jednocześnie "przerażającym i pięknym, stworzonym ze strachu i cienia". Lśniące wieże pałacu sięgają chmur niczym "chciwe palce usiłujące pochwycić gwiazdy". Percy opisuje Mgłę otaczającą pałac jako potężniejszą niż zwykła, niczym woal pomiędzy pałacem a resztą góry.

Ciekawostki

  • Pałac Kronosa został wybudowany przez Starszych Cyclopów i hekatonchejrów, których Kronos uwolnił z Tartaru.
  • Góra Othrys jest miejscem narodzin wszystkich Starszych Olimpijczyków prócz Zeusa.
  • Pomimo zniszczenia bazy tytanów Atlas nadal tam jest- podtrzymuje nieboskłon.
  • Annabeth powiedziała, że nie może mieszkać w San Francisco, ponieważ w pobliżu jest góra Othrys. Mogło to być spowodowane również tym, że w mieście znajduje się Obóz Jupiter.
  • Kiedy Grecy myśleli, że Othrys po prostu upadła, Rzymianie twierdzili, że po pokonaniu Kriosa i zajęciu góry Kronos zniknął. W rzeczywistości greccy herosi pokonali Kronosa, a rzymscy zniszczyli twierdzę tytanów.
  • Wejście do Obozu Jupiter znajduje się w San Francisco tak, aby rzymscy herosi mogli pilnować góry.
  • W Grecji góra Othrys znajduje się kilka kilometrów od Olimpu, ale w Ameryce te góry leżą po przeciwległych stronach kontynentu.
  • Othrys, pierwotnie była wyższa od Olimpu, jednak że podczas 1 wojny sturęcy zniszczyli ją o połowę i aktualnie jest mniejsza od Olimpu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki