FANDOM

Otrera
Tytuł
Córka Aresa
Pierwsza Królowa Amazonek
Królowa Całej Enchilady
Informacje
Status: Martwa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Srebrne
Wzrost: Dość wysoka
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Amazonki,

Półbogowie

Broń: Miecz,

Łuk

Dom: Synopa,

Podziemie

Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:
Czyżbyśmy stały się tak słabe, że musimy słuchać półbogów męskiego rodzaju? Darujesz życie temu synowi Neptuna, chociaż zniszczył kiedyś twój dom? Może pozwolisz mu zniszczyć i twój nowy dom!

–Otrera do Hylli, Syn Neptuna

Otrera - Pierwsza królowa Amazonek i ich założycielka, córka Aresa. W "Synu Neptuna" walczyła na śmierć i życie z Hyllą, siostrą Reyny o to która z nich będzie królową. Jej patronką była Gaja i chciała, by reszta Amazonek się do niej przyłączyły. Wiele za nią poszło i chciało słuchać o Gai, np. Lulu albo Doris. Walczyła z Hyllą tylko dwie noce, gdyż kiedy Tanatos był uwięziony mogła umierać i powracać. Pierwszy raz zabił ją Bellerofont. Następnie dwa razy pokonała ją Hylla Ramirez - Arellano.

Historia

Niewiele wiemy o Otrerze z dawnych podań. Starożytnych Greków mało obchodziło, skąd pochodziła i co nią powodowało.
Dlaczego?
1) Bo była kobietą.
2) I to przerażającą kobietą.
3) I jako przerażająca kobieta pozbawiła życia paru starożytnych greckich kolesi.

Percy Jackson, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Niezadowolenie z życia kobiet

Mieszkała w północnych krainach Morza Czarnego. Jej ulubionymi bóstwami byli Ares (jako bóg wojny) oraz Artemida (silna patronka kobiet, niepotrzebująca mężczyzn). Była niezadowolona z życia kobiet w tamtych czasach, gdy nie miały w ogóle praw i musiały słuchać najpierw swoich ojców, a potem mężów. Nie mogły nic zrobić z własnej woli - należały do mężczyzny, który mógł z nią zrobić co chciał (nawet oddać w niewolę lub zabić za drobnostkę).

Bunt

Otrera zaczęła wymykać się w nocy z bronią męża i trenować w lesie, w nocy. Namówiła wiele nieszczęśliwych kobiet, by przeszły na jej stronę. W końcu się zbuntowała i przejęła miasto. Razem zabiły lub wzięły w niewolę wiele mężczyzn, niektórym jednak udało się uciec, niosąc opowieści o szalonych kobietach z mieczami. Próbowali ją powstrzymać wojownicy z innych miast, lecz nie traktowali Otrery poważnie, ponieważ była płci żeńskiej. Pokonała ich armię i ruszyła na podbój innych miast. Zazwyczaj zabijała osoby płci męskiej, a kobiety mogły do niej dołączyć albo pozostać wolne i ruszyć gdzie chciały.

Założenie Amazonek

Tumblr nruf9mLWqW1rfx93bo1 500.jpg

Otrera przed świątynią Aresa

W końcu Otrera osiedliła się na terenie dzisiejszej Turcji, zakładając lud Amazonek. Zbudowała miasto Synopę, którą obrała za swoją stolicę. Amazonki rosły w siłę, przybywało ich coraz więcej, stawały się coraz potężniejsze i wzbudzały przerażenie mężczyzn, którzy z nimi walczyli. Utrzymywały jednak przyjazne stosunki z plemieniem Gargareanów (lud składający się wyłącznie z mężczyzn), ponieważ ci nie wchodzili im w drogę. Otrera założyła miasta Smyrnę i Efez. Zbudowała świątynię Aresowi, której strzegły święte ptaki oraz świątynie Artemidy w Efezie. Zakochała się w Aresie i miała z nim dwie córki: Hippolitę i Pentezyleę, które później zostały następnymi królowymi Amazonek. Lud ten przegrał wojnę z Dionizosem, który zesłał na kobiety szaleństwo, lecz Otrera poprosiła o pomoc Artemidę i Dionizos się wycofał do Indii. Otrera w końcu zginęła, zabita przez Bellerofonta.

Ciekawostki

  • Łącznie zginęła trzy razy.
  • W mitach Otrera jest córką Eurusa, zaś w książkach Aresa.
  • Co ciekawe, w ,,Greckich herosach według Percy`ego Jacksona" jest powiedziane, że była zakochana w Aresie i miała z nim dwie córki. Nie był wspomniany fakt, że Ares to jej ojciec.
  • Hazel w "Synu Neptuna" myślała, że Otrera to matka Hylli.
  • Prawdopodobnie Otrera została wysłana przez Gaję, by wzniecić wojnę domową wśród Amazonek.
Otrera AldoOjeda.jpg

Otrera

Więcej z Fandomu

Losowa wiki