FANDOM

Pazyfae
Tytuł
Matka Minotaura
Czarodziejka
Żona Minosa
Informacje
Status: Martwa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Broń: Mgła
Dom: Kreta (dawniej)
Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:
Misje: Powstrzymanie Wielkiej 7

Pazyfae przechodziła obok królewskiej obory, jak najszybciej mogła, żeby uniknąć zapachów, kiedy jej wzrok padł na wspaniałego królewskiego białego byka. Zatrzymała się w pół kroku. To była prawdziwa miłość.

Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Pazyfae - królowa Krety, czarodziejka, żona Minosa, matka Minotaura. Uchodziła za córkę boga Heliosa i Hekate (bądź okeanidy Perseidy (Perseis)). Została wskrzeszona do życia przez Gaję.

HistoriaEdytuj

Pasiphae

Pazyfae z małym Minotaurem

Pazyfae była żoną Minosa, króla Krety. Kiedy jej mąż odmówił złożenia ofiary Posejdonowi (bo był zbyt dumny), ten przysłał mu byka, w którym zakochała się jego żona. Wkrótce Pazyfae urodziła Minotaura - pół byka, pół człowieka. Kiedy Minos, gdy się o tym dowiedział, porzucił Pazyfae. Stwierdził, że żona przyniosła mu potworny wstyd. Po narodzinach Minotaura król poprosił Dedala by ten zbudował mu pałac z plątaniną korytarzy - Labirynt.

Po śmierci trafiła do Podziemia. Została wskrzeszona przez Matkę Ziemię. Razem z gigantem Klytiosem strzegła Wrót Śmierci w Domu Hadesa. Chciała wznieść nowy Labirynt, lecz została pokonana przez Hazel Levesque.

WyglądEdytuj

Miała na sobie wytworną suknię bez rękawów utkaną ze złotych nici. Upięte w kok włosy przytrzymywała opaska z diamentów i szmaragdów. Miała też naszyjnik w kształcie miniaturowego labiryntu na sznurku rubinów, które Hazel przywodziły na myśl krople krwi. Biło z niej ponadczasowe, królewskie piękno - jak z posągu, który można podziwiać, ale nie można pokochać. W jej oczach migotała złość.

–Opis Pazyfae, Dom Hadesa

CiekawostkiEdytuj

  • Nienawidzi półbogów.
  • Jej imieniem został nazwany księżyc Jowisza.