FANDOM

Pazyfae
Tytuł
Matka Minotaura
Czarodziejka
Żona Minosa
Informacje
Status: Martwa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Rodzina
Rodzina:
  • Minos (mąż)
  • Minotaur (syn)
  • Ariadna (córka)
  • Androgeos, Glaukos, Deukalion, Fedra, Akalle, Katreus (dzieci)
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Broń: Mgła
Dom: Kreta (kiedyś)
Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:

Pazyfae - królowa Krety, czarodziejka, żona Minosa, matka Minotaura. Uchodziła za córkę boga Heliosa i okeanidy Perseidy (Perseis). Została wskrzeszona do życia przez Gaję.

Pazyfae przechodziła obok królewskiej obory, jak najszybciej mogła, żeby uniknąć zapachów, kiedy jej wzrok padł na wspaniałego królewskiego białego byka.

Zatrzymała się w pół kroku.

To była prawdziwa miłość.

Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Historia

Pasiphae

Pazyfae z małym Minotaurem

Pazyfae była żoną Minosa, króla Krety. Kiedy jej mąż odmówił złożenia ofiary Posejdonowi (bo był zbyt dumny), ten przysłał mu byka, w którym zakochała się jego żona. Wkrótce Pazyfae urodziła Minotaura - pół byka, pół człowieka. Kiedy Minos, gdy się o tym dowiedział, porzucił Pazyfae. Stwierdził, że żona przyniosła mu potworny wstyd. Po narodzinach Minotaura król poprosił Dedala by ten zbudował mu pałac z plątaniną korytarzy - Labirynt.

Po śmierci trafiła do Podziemia. Została wskrzeszona przez Matkę Ziemię. Razem z gigantem Klytiosem strzegła Wrót Śmierci w Domu Hadesa. Chciała wznieść nowy Labirynt, lecz została pokonana przez Hazel Levesque.

Wygląd

Miała na sobie wytworną suknię bez rękawów utkaną ze złotych nici. Upięte w kok włosy przytrzymywała opaska z diamentów i szmaragdów. Miała też naszyjnik w kształcie miniaturowego labiryntu na sznurku rubinów, które Hazel przywodziły na myśl krople krwi. Biło z niej ponadczasowe, królewskie piękno - jak z posągu, który można podziwiać, ale nie można pokochać. W jej oczach migotała złość.

–Opis Pazyfae, Dom Hadesa

Ciekawostki

  • Nienawidzi półbogów.
  • Jej imieniem został nazwany księżyc Jowisza.