FANDOM

Dlatego przyjmij te perły, a kiedy będziesz w potrzebie, rozgnieć je stopą. [...]. Ale pamiętaj: to, co należy do morza, zawsze do morza wraca.

–Nereida dająca Percy'emu perły, Złodziej Pioruna

Image-how-to-reboot-the-percy-jackson-franchise

Percy Jackson- właściciel pereł

Perla

Perły Posejdona - trzy białe perły, które Posejdon podarował swojemu synowi Percy'emu Jacksonowi przez Nereidę w Santa Monica.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziej Pioruna

Gdy Percy po walce z Echidną wpadł do Missisipi, ukazała mu się tam nereida i nakazała jechać do Santa Monica. Percy tak zrobił i tam ponownie spotkał tą nereidę, która powiedziała, że Posejdon nie chce, by jego syn umierał przedwcześnie. Dała mu trzy białe perły, których ma użyć w potrzebie. Gdy będzie mu potrzebny ratunek, ma rozdeptać perłę stopą. Nereida dała mu również ostrzeżenie: ,,To, co należy do morza, zawsze do morza powraca". Chłopak użył pereł, gdy w Podziemiu Hades chciał go pojmać. Razem z Annabeth i Groverem zdeptali perły. Wtedy perła eksplodowała zielonym światłem i zapachniała świeżym, morskim powietrzem. Następnie trójka bohaterów znalazła się wewnątrz mlecznobiałych kul, które zaczęły się unosić. Kule mogły zderzyć się ze stalaktytami, lecz po prostu przez nie przenikły. Kule "dotarły" do morza i pękły.

Percy-jackson-poseidon

Posejdon - to on dał Percy'emu perły

Film

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna

W filmie Percy Jackson, Grover Underwood i Annabeth Chase musieli sami znaleźć te perły (były one w różnych miejscach Ameryki). Tak radził im Luke, tłumacząc, że perły należą do Persefony i ona specjalnie chciała, by komuś udało się uciec z Podziemia. Luke Castellan dał też Percy'emu mapę, jak dotrzeć do tych pereł. Jeśli odnalazło się jedną z pereł, mapa pokazywała drogę do kolejnej. W filmie pereł użyli: Percy, Annabeth i mama Percy'ego, Sally Jackson. Grover został w Podziemiu (lecz później uwolnił go Zeus).

Ciekawostki

  • W książce perły były białe, natomiast w filmie miały morski kolor.
    Athena pearl

    Jedna z pereł w filmie (na posągu Ateny)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki