FANDOM

Zeus

Zeus, Pan Niebios, Właściciel Pioruna

Piorun piorunów, tak potężny, że bomby wodorowe śmiertelników to przy nim świąteczne petardy.

Chejron o Piorunie Zeusa, Złodziej Pioruna

Piorun Piorunów
Tytuł
Broń Zeusa
Pozostałe
Występowanie: *Złodziej Pioruna
Luke złodziej Pioruna Piorunów

Piorun Piorunów to symbol władzy Zeusa, na którym wzorowane są wszystkie inne pioruny.

Historia

Piorun Piorunów jest pierwszą i najpotężniejszą bronią, jaką cyklopi stworzyli dla bogów. Wykuty, by pomóc w I wojnie tytanów. Piorun, który rozdarł szczyt Etny i strącił z tronu Kronosa. Istnieje o nim wiele różnych wersji w mitologii. Czasami Zeus pozwalał Atenie go używać.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziej Pioruna

Percy Jackson został oskarżony przez Zeusa o kradzież Pioruna dla Posejdona, ponieważ bogowie nie mogą ukraść wzajemnie symboli władzy. Percy, jako jego syn oraz mieszkaniec Nowego Jorku jest idealnym podejrzanym. Z tego powodu, Percy wyrusza na misję, by odnaleźć Piorun. Okazuje się, że to Luke Castellan jest prawdziwym złodziejem, ale Ares złapał go wkrótce po kradzieży. Jednak nie przyznaje się do tego i przechowuje Piorun i Hełm Hadesa, by wywołać wojnę między bogami. Chowa je do plecaka, który daje Percy'emu, aby Piorun ujawnił się, gdy chłopak trafi do podziemia, przez co będzie wyglądał na złodzieja. Syn Posejdona oskarża o kradzież Hadesa, ale wtedy okazuje się, że Hełm Ciemności również zniknął. Percy domyśla się, kto ukradł oba przedmioty i po walce z Aresem, zabiera je i oddaje właścicielom.

Zeus z piorunem

Zeus z Piorunem w filmie

Ostatni Olimpijczyk

Zeus wykorzystuje go do walki z Tyfonem, ale tylko lekko go rani i dezorientuje, a potem potwór staje się jeszcze bardziej wściekły.

Olimpijscy Herosi

Syn Neptuna

Jest wspomniany, gdy Percy widzi posąg Jupitera w jego świątyni. Twierdzi, że Piorun tak nie wygląda, ale Hazel i Oktawian nie wiedzą o co mu chodzi i dziwnie na niego patrzą. To jeden z przepływów wiedzy Percyego

Film

Złodziej Pioruna

Piorun jest długi i mieni się, kiedy trafia w ręce Zeusa, powiększa się. Zamiast ukryty w plecaku od Aresa, zostaje ukryty w tarczy, którą daje Percy'emu Luke Castellan.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki