FANDOM

Piper McLean   Piper McLean/Galeria   Piper McLean/Cytaty    
Ze strachem nie da się walczyć rozumowo. Podobnie jak z nienawiścią. One są jak miłość. To niemal identyczne emocje. To dlatego Ares i Afrodyta tak się lubią. Ich bliźniaczy synowie - Strach i Lęk - narodzili się ze związku wojny i miłości.

–Piper do Annabeth Chase, Krew Olimpu

Piper McLean - córka Afrodyty i Tristana McLeana, sławnego aktora. Jedna z głównych bohaterek serii "Olimpijscy Herosi". Była dziewczyna Jasona. Jest jedną z Siedmiorga Herosów z Przepowiedni.

HistoriaEdytuj

Piper dowstała swoje imię od dziadka Toma, który zauważył jej silny głos i miał nadzieję, że pewnego dnia nauczy się wszystkich wspaniałych piosenek Czirekezów, w tym Pieśni węży. W przeciwieństwie do wielu innych dzieci Afrodyty, Piper nigdy nie była bardzo skupiona na swoim naturalnym pięknie i miała nieco chłopięcy styl. W pewnym momencie pomogła swojemu ojcu aktorowi zbadać mitologię grecką (dla roli, którą zamierzał jej ojciec) i nauczyła się sporo informacji, które uznała za interesujące. Jej ojciec opowiadał jej stare Czirokezkie historie, które usłyszał od dziadka Toma. Od czasu do czasu Piper i jej ojciec grali w grę pod tytułem "Dowolne trzy pytania", w której Piper pytałaby ojca o trzy pytania dotyczące jej wyboru i musiał odpowiedzieć na nie bez kłamstwa. Jej głównym zamiarem było dowiedzieć się więcej o jej matce, która najwyraźniej odzeszła po jej urodzeniu. Jednak Piper nie była w stanie dowiedzieć się wiele oniej dowiedzieć. Później wspomina, jak jej ojciec i ona przejeżdzali obok zakładu przetwórstwa mięsa w Chino, gdy była mała. Zapach wystarczył, by zmienić Piper w wegetariankę. Odtąd tylko myśl o krowach sprawiała, że ​​chorowała. Jak później odkrył Asklepios, Piper złamała rękę, gdy miała sześć lat po upadku z konia.

Poza tym Piper zawsze potrafiła czarować i wykorzystywać ją (niekoniecznie), by zwrócić uwagę ojca, "pożyczając" rzeczy od sprzedawców, na przykład kosiarki lub samochody, co sprawiło, że wpadła w kłopoty z prawem, gdy ludzie zgłaszają ją za kradzież. W pewnym momencie rozmawiała z dealerem samochodowym, żeby dał jej BMW i odwiózł go od parkingu. Ona tylko ukradła przedmioty, ponieważ chciała uwagi od ojca, który, jak sądziła, nie spędzał z nią wystarczająco dużo czasu. Dealer naciskał na oskarżenia o kradzież po tym, jak Piper wziął BMW i zorientował się, że został oszukany, ale asystentka jej ojca, Jane, zawarła układ, aby wysłać ją do Szkoły Dziczy zamiast iść do poprawczaka. Szkoła jest miejscem dla przestępczych dzieciaków, ale to tutaj poznała Leo Valdeza, z którym nawiązali przyjaźń, ufała mu i zdadziła nawet prawdę, że ​​jej ojciec to Tristan McLean, gwiazdą filmową, coś, co utrzymuje w tajemnicy przed większością ludzi.

Historia Piper i Leo jest rzadkia, ponieważ są oni jedynymi znanymi półbogami, którzy spotykają się i zaprzyjaźniają, zanim jeszcze dowiedzieli się, że są półbogami.

Olimpijscy Herosi Edytuj

Zagubiony HerosEdytuj

Piper pierwszy raz pojawia się w książce, kiedy jedzie autobusem razem z Leo i Jasonem na wycieczkę Szkoły Dziczy zobaczyć Wielki Kanion. Zostaje przydzielona do pracy w parze z Dylanem. Nagle nad kanionem pojawia się burza. Trener Hedge zagania wszystkich z tarasu do środka. Piper przytrzymuje razem z Dylanem drzwi, żeby się nie zamknęły. Kiedy na tarasie zostają tylko Piper, Dylan, Jason, Leo i trener Hedge, szklane drzwi wyślizgują jej się i się zatrzaskują. Dylan jednym ruchem posłał ją do tyłu i mocno oszołomił, następnie strącił Leona z tarasu. Trener już jako faun pobiegł go ratować, a Jason walczył z Dylanem, który okazał się Ventusem, czyli duchem burzy. Kiedy Satyr wrócił z Leonem, duch zaszarżował na Jasona, ale Piper skoczyła mu na plecy a ten, zrzucił ją w dół kanionu.

Dom HadesaEdytuj

W tej książce powiedziane jest, że Hazel uczyła ją walki mieczem.

Znak AtenyEdytuj

W tej części została uderzona ciężkim workiem z piaskiem w Rzymie.

Krew OlimpuEdytuj

Uśpiła Gaję swoim śpiewem.

CharakterEdytuj

Piper the beauty queen

Piper jest bardzo opiekuńcza i kochająca. Jest bardzo zawiedziona, że jej pierwszy związek z Jasonem był mistyfikacją i zalała się łzami, gdy Annabeth zapytała o nazwisko Jasona, a ta nie znała odpowiedzi. W porównaniu do innych dzieci Afrodyty, Piper jest bardziej agresywna, nie skupia się na swoim wyglądzie, nie lubi być w centrum uwagi. Kiedy Afrodyta ją uznaje, dziewczyna nie może się pozbyć swojego makijażu i fryzury co uważa za co najmniej irytujące. Zanim Afrodyta ją uznała, chciała być córką Hekate czy Ateny, ale nigdy bogini piękności. Uważa również że domek Afrodyty jest ,,wielkim domkiem dla lalek", w którym mieszkają same modelki. Nawet Rachel uważała, że Piper powinna być dzieckiem Ateny. Afrodyta uważa ją za najmądrzejszą z jej dzieci. Piper nie lubi spódnic, sukienek, makijażu, czasopism dla nastolatek i bycia popularną.

Piper jest też niezwykle odważna. Chociaż nie wierzy w siebie i uważa się za najmniej ważną z całej grupy,  to bardzo często jej czaromowa się przydaje. Jej spryt też jest przydatny - oszukała min. Chione.

Nie lubi też, gdy Drew Tanaka znęca się nad innymi. Dziewczyna nie boi się przeciwstawić Drew.  Tanaka nie może kontrolować Piper tak jak innych - wręcz przeciwnie, "Pipes" jest obdarzona większą mocą czaromowy.

Pipes-cutie

Chibi Piper

WyglądEdytuj

Piper jest piękną dziewczyną, z pochodzenia Czirokezką. Ma ciemne, czekoladowe włosy, które sama przycina sobie (celowo nierówno) nożyczkami z Garfieldem. Jej oczy mogą zmieniać kolor, jak w kalejdoskopie (może mieć zarówno brązowe oczy, jak i niebieskie czy zielone). Mimo, że jest bardzo ładna oraz jest córką Afrodyty, nie lubi przesadnego dbania o wygląd. Piper nienawidzi makijażu oraz typowo dziewczęcych ubrań, więc jak już wcześniej wspomniano, bardzo irytowało ją to, że nie może przebrać się z sukienki.

ZdolnościEdytuj

  • ADHD - Jak większość półbogów, Piper ma zmysły przeznaczone do walki.
  • Dysleksja - Jej mózg jest przeznaczony do czytania po starogrecku, a nie po angielsku.
  • Piękny śpiew - Piper umie pięknie i głośno śpiewać. Właśnie dla tego Tristan nazwał tak swoją córkę, na nalegania dziadka dziewczyny.
  • Znajomość mitologii greckiej - Piper zna wiele mitów greckich, gdyż jej ojciec grał w filmach o takiej tematyce.
  • Umiejętność walki - Piper od końca "Zagubionego Herosa" ćwiczy walkę swoim sztyletem - Katropisem. W "Domu Hadesa" Hazel ją trenuje, na walkę z Gają (córka Plutona bardzo zręcznie posługuje się Spathą).

  • Czaromowa - Może kazać coś komuś zrobić i w większości przypadków sprawdza się to.
  • Znajomość języków - jako dziecko Afrodyty, zna francuski - język miłości.

LeoPiperJason

Piper, Jason i Leo

CiekawostkiEdytuj

  • Mówi na Jasona "Beethoven", "Iskra" albo "Błyskawica".
  • Czasami Leo żartobliwie nazywa ją "Królową piękności".
  • To ona powiedziała Leonowi, że jego tytuł to mechanik.
  • Piper jest wegetarianką, od czasu, kiedy przejeżdżała koło rzeźni i poczuła jej smród.
  • Piper jest chłopczycą, co jest bardzo nietypowe dla dzieci Afrodyty.
  • Jest chyba jedynym dzieckiem Afrodyty, które nie dba o swój wygląd.
  • Jako jedyna znana nam córka Afrodyty nie maluje się.
  • Nienawidzi mówić o tym, jak sławny jest jej ojciec.
  • Jest bardzo zżyta z Hazel i Annabeth.
  • Boi się krów.
  • Piper często uważała, że jest bezużyteczna ze swoją czaromową.
  • Ojciec Piper jest Czirokezem, więc Piper jest pół Indianką, pół grecką boginią.
  • Jej sztylet należał do Heleny Trojańskiej, najpiękniejszej kobiety w historii.
  • Później oprócz Katoptrisa ma też inną broń - róg obfitości, z którego można strzelać jedzeniem. Kornukopię oddała Dejmosowi i Fobosowi. Miała też miecz Zetesa, ale zgubiła go podczas bitwy z Gają. W Apollo i boskie próby zaczęła posługiwać się dmuchawką.
  • Była zawiedziona faktem, że jest córką Afrodyty.
  • Nienawidzi galerii handlowych, ponieważ w niektórych przyłapano ją na "kradzieży". 
  • Jej sztylet wskazał drogę do Bachusa i potrafił przewidywać przyszłość, aż do czasu gdy wbiła broń w czoło Enkeladosa.
  • Kiedyś lubiła żółwie.
  • Nie ma żadnej sukienki.
  • Chciała być córką Artemidy, więc była zawiedziona faktem, iż ta bogini jest dziewicą i nie może mieć dzieci.
  • W "Krwi Olimpu" i w "Zagubionym Herosie" uśpiła Gaję swoim głosem.
  • Wspomina, że Annabeth i Hazel to jej najlepsze przyjaciółki.
  • Po przyjacielsku bardzo kocha Annabeth. Zanim poznała Hazel, razem z córką Ateny były nierozłączne - mówi o tym w "Krwi Olimpu".
  • Piper często mówi na Leo po nazwisku (Valdez).
  • Szczególnie lubi jeść quesadillę z grillowaną papryką oraz awokado.
  • W wieku sześciu lat złamała rękę, spadając z konia.
  • Ma nadwyrężone lewe ramię, ponieważ w "Znaku Ateny" została uderzona ciężkim workiem z piaskiem w Rzymie.
  • W obozie, razem z Annabeth, często dla żartów podkradały sobie jedzenie.
  • Jej imię w wolnym tłumaczeniu oznacza "dudziarz" albo "flecista".
  • W "Znaku Ateny" boi się, że boskie różnice (ona od greckich, on od rzymskich bogów) między nią, a Jasonem mogą ich rozdzielić.
  • Nie lubi swojej matki (w "Znaku Ateny" jest to wyrażone spotkaniem z Afrodytą i powiedzeniem "mama" bez większego entuzjazmu).
  • Odmówiła przejścia rytuału. Polegał on na rozkochaniu w sobie kogoś, a później złamaniu mu serca. Rytuał ten przeszły wszystkie dzieci Afrodyty poza nią i Sieleną Beauregard dziewczyną Charliego Beckendorfa, która miała go rzucić, lecz naprawdę się w nim zakochała.
Dzieci i nastolatkowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMeg McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecil MarkowitzKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou Ellen BlackstoneShermanMarkNyssaClovisShane
Julia FeingoldLityersesJosephineEllis WakefieldValentina Diaz
KalaisZetesAlabaster C. TorringtonTrofonios
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota
Einherjarzy i Walkirie
Magnus ChaseSamira al-AbbasHalfborn GundersonGunillaMallory Keen
Thomas Jefferson Jr.Alex Fierro
Egipscy magowie
Carter KaneSadie KaneWalt StoneZiya RashidJasmine Anderson