FANDOM

Podziemie to miejsce, do którego trafiają dusze zmarłych. Jego władcą jest Hades, jeden z Wielkiej Trójki bogów. W "Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona" jest powiedziane ,iż kraina ta przypadła mu w skutek gry w ciągnięcie słomek. Podziemie często jest nazywane od imienia pana Hadesem, choć w rzeczywistości jest dużo starsze od boga. Pierwotna nazwa Podziemia to Ereb. Podziemie znajduje się nad Tartarem.

Wygląd

Rzeki

Rzeki podziemia.png

W Erebie było pięć rzek:

  • Kokytos - rzeka zasilana łzami potępionych, samo przebywanie w jej pobliżu powoduje depresję, nie mówiąc już o jej dotknięciu. Później wpada do Tartaru.
  • Flegeton - rzeka ognia, nie może nikogo zabić, została zaprojektowana tak, żeby ofiary, utrzymywane przy życiu, mogły wiecznie cierpieć. Według opowieści Flegeton był w stanie wypalić złe uczynki i uwolnić od nich człowieka, który naprawdę ich żałował. Jak pozostałe rzeki wpada do Tartaru.
  • Acheron - rzeka bólu. Ma źródło w świecie śmiertelników, w pobliżu wyroczni umarłych w Epirze. Rzeka przyciąga duchy, które napełniają ja własnym bólem i cierpieniem. Wpada do Hadesu i napełnia bólem, każdego, kto dotknął jej wód. Dalej rozdziela się na dwie mniejsze rzeki: Kokytos i Styks.
  • Lete - rzeka zapomnienia. Ma mlecznobiały kolor, płynie spokojnie, wygląda na niegroźną. Jej jedna kropla wymaże wszystkie wspomnienia z ostatniego miesiąca. Jej łyk albo przejście się po jej wodach sprawia, że wszystko się zapomina. Duchy piją często piją jej wodę, by zapomnieć o nieszczęśliwym życiu. Duszę, którym pozwala się na reinkarnację muszą napić się z rzeki Lete. Rzeka Lete otacza jaskinię Hypnosa - boga snu. Nikt nigdy do niej nie wszedł. Rzeka ta, tak jak pozostałe wpada do Tartaru.
  • Styks - rzeka nienawiści, płynąca przez najmroczniejsze rejony podziemia. Rzeka okrąża Podziemie, więc trzeba ją przekroczyć, żeby się do niego dostać. Przeważnie dusze przedostają się na jej drugi brzeg na tratwie Charona. Rzekę otacza cuchnąca mgła, a jej woda jest żrąca. Część opowieści mówi, że Styks został stworzony przez tytanidę wód Tethys i jest zasilany przez słone źródła na dnie oceanu. Wpada do Tartaru.

Wejście i sąd

Orpheus.jpg

Wejścia do Podziemia pilnuje trzygłowy pies Cerber. Przepuszcza on tylko umarłych. Za nim stoją trzy przejścia z wykrywaczami metalu i innymi zabezpieczeniami. Przy każdym przejściu ktoś stoi. Dusze ustawiają się w kolejki do tych przejść. Nad dwoma z nich jest napisane Dyżurni Doradcy. Są to przejścia do Namiotu Sądu Ostatecznego, w którym trzej sędziowie decydują o losach pośmiertnych duszy. Duchy sędziów zmieniają się co jakiś czas. Wiadomo, że wśród nich był niegdyś Midas, Ajakos, Radamantys, Thomas Jefferson, czy Szekspir. Nad trzecim przejściem jest napis Przejście Bezpośrednie, które prowadzi prosto do Asfodelowych Łąk. Przez to przejście przechodzą najczęściej osoby, które boją się, że mogą zostać zesłane na Równinę Kar.

Krainy Podziemia

  • Łąki Asfodelowe to miejsce dla dusz, które za życia nie były ani specjalnie dobre, ani specjalnie złe. To tam trafia najwięcej zmarłych. Właściwie nic nie robi się na tych polach. Tylko chodzi się w kółko przez wieczność. Nie można tam znaleźć bliskich ci osób. Trawa jest tam czarna, nieliczne topole też.
  • Do Równin Kar trafiają naprawdę źli ludzie. Są tam torturowani przez wieczność.
  • Pola Elizejskie to miejsce dla ludzi dobrych i zasłużonych. To prawdziwy raj. Są tam dzielnice z każdej epoki historycznej. Pośrodku Pól znajduje się jezioro, a na nim trzy wysepki. To miejsce dla osób, którym trzy razy dane było się odrodzić i trzy razy trafiły z powrotem do Elizjum. Pola Elizejskie są dużo mniejsze niż Łąki Asfodelowe i Równina Kar.

Pałac

Pałac Hadesa jest ze szlifowanego obsydianu, w którym można się przejrzeć. Bramy są ze spiżu i znajdują się na nich płaskorzeźby. W pałacu są obrazy z każdym rodzajem śmierci. Obok jest ogród z roślinami, które nie potrzebują światła dziennego: grzyby i świecące rośliny. Jest tam też dużo kamieni szlachetnych. W pałacu są gwardziści - szkielety.

W skałach znajduje się wejście do Tartaru. Trafiają tam naprawdę złe osoby i wszystkie potwory.

Przejście do Erebos

Dusze zmarłych po śmierci są "ciągnięte" do podziemia. Kiedy się zagubią Hermes pomaga im w odnalezieniu drogi. Potem płacą Charonowi za przejście pieniędzmi, z którymi zostali pochowani. Od różnych ludzi wymagał różnej ilości pieniędzy. Jeśli dusza nie ma czym zapłacić zostaje na brzegu przez wieczność. Często takie duchy wracają potem do żywych i ich straszą. Jeśli dusza zapłaciła Charonowi zostaje przewieziona na drugi brzeg i wybiera jedno z trzech przejść. Kiedy wybierze przejście Dyżurni Doradcy czeka na osąd trzech sędziów.

Występowanie

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna (książka)

Percy Jackson i miecz Hadesa (opowiadanie)

Olimpijscy Herosi: Syn Neptuna (książka) (wspomniane)

Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona (książka) (jest tam opis Podziemia)

Greccy herosi według Percy'ego Jacksona (książka)

Ciekawostki

  • W książce Złodziej Pioruna Percy, Annabeth i Grover przedostają się do podziemia będąc żywi.
  • Annabeth udaje się powstrzymać Cerbera przed zabiciem ich. Dziewczyna polubiła psa.
  • W opowiadaniu Percy Jackson i miecz Hadesa Thalia pchała pod górę kamień Syzyfa.
  • Percy Jackson znajdywał się kiedyś w rzece Lete, jednak jako syn Posejdona pozostał suchy i nie stracił pamięci.
  • Hazel Levesque była już martwa i zdecydowała, że razem z matką zostaną na Łąkach Asfodelowych, chociaż mogła pójść do Elizjum. Jej matka musiałaby wtedy pójść na Równinę Kar, a dziewczyna nie chciała jej krzywdy. Nico di Angelo zabrał dziewczynę z podziemia.
  • W książce Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona zamiast zwrotu Równina Kar używany jest zwrot Pole Kar.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki