FANDOM

Porfyrion
25e9fb8992bf1cb106973ae452409621.jpg
Tytuł
Anty-Zeus
Król Gigantów
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność:

Giganci

Występowanie:
Zostałem stworzony jako zamiennik Zeusa, urodzony, aby zniszczyć Władcę Nieba. Wezmę jego tron​​. Wezmę jego żonę lub, jeśli nie będzie mnie chciała, pozwolę by Matka Ziemia pożarła jej moce życiowe.

–Porfyrion, Zagubiony Heros

Porfyrion (gr. Πορφυρίων) - syn Gai i Tartara, Król Gigantów. Został stworzony by obalić Zeusa. Był przywódcą gigantów w ich pierwszej wojnie przeciwko bogom olimpijskim. Giganci prowadzeni przez Porfyriona i Alkyoneusa zaatakowali Olimp. Porfyrion porwał Herę i uciekł z nią. Bogowie wiedzieli, że nie pokonają gigantów bez pomocy półboga w Lwiej Skórze, dlatego Zeus posłał Atenę by przyprowadziła do niego jego syna Heraklesa. Herakles odpowiedział na wezwanie ojca i wraz z Zeusem pokonał Porfyriona.

Zagubiony Heros

Gaja porywa Herę i chce użyć jej mocy by uwolnić Porfyriona z Tartaru i obudzić resztę gigantów. Leo, Jason i Piper  przychodzą do Wilczego Domu, Hera mówi by uwolnili ją przed obudzeniem się Porfyriona, jednak nie zdążają na czas i Porfyrion się budzi. Jason powiedział Leo i Piper by dalej uwalniali Herę a on idzie zająć Porfyriona. Ten za to mówi że Jason będzie przystawką. Pyta się go czy jest Aresem lub Hermesem. Jason mówi mu że jest synem Jupitera, pretorem Nowego Rzymu, to on udusił Kriosa. Gigant nic sobie z tego nie robi i zaczyna walczyć z Jasonem. Bitwę przerywa Hera mówiąc, że Zeus zniszczy Porfyriona tak, jak zrobił w przeszłości. Król Gigantów powiedział, że potrzebuje do tego pomocy półboga. Wyjawił im, że giganci zmierzają do Grecji, aby dotrzeć do korzeni bogów i zniszczyć pierwszy Olimp, zamiast zaatakować ten znajdujący się na Empire State Building, co według Porfyriona było pomyłką strategiczną Kronosa. Znów zaczyna walczyć z Jasonem. Leo i Piper rozkuli Herę z łańcuchów, a ta ukazała swoją prawdziwą postać.

Syn Neptuna

Gdy Percy, Frank i Hazel walczą z Alkyoneusem, gigant mówi im, że reszta jego braci jest już w Grecji i chcą zniszczyć Olimp. Potem chcą obudzić Matkę Ziemię zabijając dwójkę półbogów na starożytnej ziemi.

Charakter

Porfyrion jest pewny siebie i arogancki. Nawet gdy został obudzony w swojej słabszej formie i tak nie czuł żadnego zagrożenia ze strony Jasona i Hery. Jest bardzo inteligentny i uczy się na błędach jego rodzeństwa. Wie, że żeby zniszczyć bogów trzeba zniszczyć ich siedzibę, jednak w odróżnieniu od Kronosa chce zburzyć  prawdziwą Górę Olimp.

Wygląd

Porfyrion jest znacznie wyższy i silniejszy niż Enkelados. Jason twierdzi, że jest bardzo potężny nawet w swojej słabej formie, tak jakby miał swoje własne pole grawitacyjne. Porfyrion ma 40 metrów wysokości, jest humanoidem od pasa w górę.  Zamiast nóg ma smocze nogi w kolorze fasolki lima (biały), ma zielone włosy w kolorze liści, jego oczy są całe białe i w kolorze polerowanego marmuru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki