FANDOM

Prędzej umrę, usiłując odzyskać miłość Erosa, niż się poddam.

–Psyche do Afrodyty, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Psyche bogini ludzkiej duszy
Tytuł
Żona Erosa
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Rodzina
Rodzina: Eros (mąż)

Hedone (córka)

Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Dom: Olimp
Występowanie:
Cupid.jpg

Eros/Kupidyn, mąż Psyche

Psyche - dziewczyna, żona Erosa/Kupidyna. Afrodyta była zazdrosna o jej niezwykłą urodę. Występuje w książce ,,Greccy herosi według Percy`ego Jacksona".

Historia

Uroda Psyche wzbudziła zazdrość samej Afrodyty, więc ta rozkazała swojemu synowi Erosowi rozkochać ją w najbrzydszym z mężczyzn. Ten jednak sam zakochał się w ślicznej i dobrej Psyche. Spotykali się zawsze w ciemności, bo Eros ostrzegał, że jak ujrzy jego twarz to już nie będą mogli się więcej spotykać. Psyche bała się, że Eros okaże się jakimś strasznym potworem, więc gdy on spał dziewczyna zakradła się do jego łóżka i zerknęła na twarz ukochanego. Była pod wrażeniem jego niezwykłej urody. Niestety Eros się obudził i rozzłoszczony odleciał. Za ten brak zaufania Afrodyta srogo ją ukarała - zmusiła dziewczynę do wykonywania bardzo ciężkich prac fizycznych. W końcu serce bogini miłości zmiękło pod wpływem łagodności, pracowitości i urody. Psyche została zaniesiona na Olimp, Zeus uczynił ją nieśmiertelną żoną Erosa.

Wygląd

Psyche była dziewczyną o niezwykłej urodzie. W mitologii greckiej została przedstawiana jako młoda dziewczyna ze skrzydłami motyla.

Ciekawostki

  • Być może była piękniejsza od Afrodyty.
  • To Zefir przyniósł ją do pałacu Erosa/Kupidyna.
  • "Psyche" to także rodzaj lustra.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki