FANDOM

Reyna Avila Ramirez - Arellano   Reyna Avila Ramirez - Arellano/Galeria   Reyna Avila Ramirez - Arellano/Cytaty    
Reyna Avila Ramirez - Arellano
ReynaRamirezArellano-299x416
Tytuł
Córka Bellony
Pretor 12 Legionu
Przyjaciółka Koni
Informacje
Wiek: 16 lat
Status: Żywa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Czarne
Kolor włosów: Czarne
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Półbogowie
Broń: Włócznia z cesarskiego złota, sztylet (najprawdopodobniej Pugio) srebrny scyzoryk,
Dom: Obóz Jupiter

Puerto Rico
Centrum Odnowy Biologicznej Kirke (dawniej)

Grecka/Rzymska forma: Rzymianka
Występowanie:
Misje: Sprowadzenie Ateny Partenos do Obozu Herosów
Och, ależ ja nie przestrzegam twojego rozkładu dnia, gigancie - odparła Reyna - Rzymianin nie czeka na śmierć. Rzymianin jej szuka i spotyka ją na własnych warunkach.

–Reyna do Oriona, Krew Olimpu

Reyna and eagle

Reyna z orłem

Reyna Avila Ramírez Arellano - córka Bellony, siostra Hylli oraz pretor Obozu Jupiter.

Życiorys

Reyna urodziła się jako druga córka weterana wojennego Juliana Raminez-Arellano i rzymskiej bogini wojny Bellony. W dzieciństwie często wraz ze starszą siostrą Hyllą uciekała z domu, gdyż ojciec dziewczyn dosłownie stracił rozum. Podczas jednej z takich ucieczek zdarzył się nieszczęśliwy „wypadek”, Julian o mało co nie zabił Hylli co spowodowało jeszcze większy strach Reyny. Chwyciła więc za jedną z wielu broni w ich domu i zabiła ojca. Wtedy siostry już na zawsze opuściły San Juan i Puerto Rico.

Morze potworów

Dziewczyny pracowały w Centrum Odnowy Biologicznej Madame Kiki. Pełniły tam rolę asystentek czarodziejki Kirke. Ich dom został jednak zniszczony w "Morzu Potworów" przez Czarnobrodego i jego załogę, gdy Percy i Annabeth przypadkowo przemienili piratów z powrotem w ludzi używając Multiwitamin Hermesa. Według Reyny, piraci zniszczyli wyspę i zemścili się na Kirke za zamianę ich w świnki morskie. Reyna i Hylla jako córki Bellony szybko nauczyły się używać broni, równie szybko udało im się uciec z wyspy. Wtedy drogi sióstr rozeszły się. Hylla dołączyła do Amazonek i stała się ich królową, a Reyna znalazła Obóz Jupiter i ostatecznie stała się pretorem wraz z Jasonem.

Syn Neptuna

Jeszcze przez rozpoczęciem książki Nico di Angelo pojawił się i prosił ją o przyjęcie Hazel do obozu, a ta zgodziła się. Frank również spotkał się z Reyną by przeprosić za to co uczynił jego pradziadek Shen Lun. Reyna powiedziała mu wtedy, że nie obchodzi ją co uczynił jego przodek oraz, że ocenia ludzi za ich zasady. Kiedy Percy przybył do obozu Reyna udawała, że go nie zna, choć widziała go już na wyspie Kirke. Powiedziała mu o tym dopiero po zebraniu senatu, na którym wysłała Percy’ego, Hazel i Franka na misję.

Znak Ateny

Po wygranej bitwie o Obóz Jupiter przyleciał statek Argo II z herosami na pokładzie. Reyna miała okazję porozmawiać także z Annabeth. Podczas ich długiej dyskusji usłyszały strzały. Jak się okazało Leo strzelał ze statku do rzymian. Cała załoga Argo II uciekła więc od wściekłych obozowiczów w tym też od Reyny.  Dziewczyny rozstały się w gniewie co spowodowało potencjalną wojnę między Grekami a Rzymianami.

Dom Hadesa

Jakiś czas później, gdy wojska Reyny stacjonowały pod Obozem Herosów córka Bellony na prośbę córki Ateny przekazaną przez Rachel wybrała się w podróż by odebrać i dostarczyć pomnik Ateny Partenos na Long Island. Ruszyła więc na wyznaczone miejsce konno, na swym ukochanym pegazie Scypionie, który podczas wyprawy został ukąszony, a Reyna by zakończyć jego męki przebiła go sztyletem.

Krew Olimpu

Po dotarciu przejęła posąg i wraz z trenerem Hedge oraz Niciem di Angelo, który przemieszczał ich drogą cienia, eskortowała go do Nowego Jorku. Ścigani przez Oriona wielokrotnie stoczyli z nim walki, między innymi w jej rodzinnym San Juan. Spotkała tam Łowczynie, a wśród nich Thalię oraz Amazonki z Hyllą na czele. W ciągu całej drogi mocno zbliżyła się do Nica oraz poznała samą siebie. Na miejscu wszyscy półbogowie wspólnie pokonali Gaję , a Reyna wróciła do Obozu Jupiter.
Reyna

Oficjalny art

Charakter

Jason mówił, że jesteś dobra. Nie powiedział, jak bardzo dobra.

Thalia Grace do Reyny, Krew Olimpu

Reyna jest zdecydowaną, wyniosłą i nieugiętą osobą. Jej decyzje zawsze są przemyślane i podjęte dopiero, gdy ma pewność, że są dobre dla Obozu Jupiter i jej bliskich. Nie okazuje publicznie swoich uczuć, aby posiadać reputację poważnej i zdecydowanej przywódczyni. Stara się stworzyć sztuczną wersję zdyscyplinowanej i poważnej siebie, tak jak przystało na prawdziwego rzymianina i pretora. O swoich uczuciach mówi jedynie przyjaciołom. Rzadko się uśmiecha, trudno jej się otworzyć na ludzi. Nie lubi mówić o swoich problemach, marzeniach, uczuciach. Kryje je w sobie, nie zdradzając ich nikomu i trudno jej się przełamać. Tak naprawdę jest bardzo wrażliwą osobą. 

Wygląd

Percy opisuje ją jako szesnastolatkę z ciemnymi jak obsydian oczami i błyszczącymi czarnymi włosami spiętymi w długi warkocz. Jak każdy z Obozu Jupiter ma tatuaż ze skrótem SPQR, z czterema liniami i skrzyżowanymi mieczem i pochodnią - symbolami jej matki. Jako pretor Reyna nosi purpurową togę ozdobioną złotymi medalami. Hazel twierdzi, że jest bardzo podobna do swojej siostry, Hylli.

Relacje

Jason Grace

Nie wiadomo, czy Reyna była w nim całkowicie zakochana, ale zauroczona z pewnością. Myślała, że jeśli Jason zostałby w obozie i nigdy nie doszłoby do wymiany, naprawdę by się w sobie zakochali i zostali parą, jak większość pretorów. Była bardzo załamana sprawą, że zniknął z obozu, więc prawdopodobnie przed tym byli bardzo dobrymi przyjaciółmi. Odkąd dowiedziała się, że Piper jest jego dziewczyną była wyraźnie zawiedziona tym faktem i nie przepadała za nią - ze wzajemnością.

Percy Jackson

Percy musiał nieco przypominać jej o Jasonie. Mimo że był mniej rozważny, mądry i stanowczy, to wolę walki mieli niemal identyczną. Mimo wszystko Percy podobał się Reynie i chciała go poderwać, przez co miała kolejny spór nie tylko już z córką Afrodyty, a też Ateny. Po tym sobie odpuściła i traktowała Jacksona na dystans.

Piper McLean i Annabeth Chase

Reyna nie wiedziała o tym, że są dziewczynami chłopaków, jakich chciała zauroczyć. Była o nie zazdrosna, a Piper wręcz czuła do niej dziwną nienawiść - w tym przypadku Annabeth czuła się bardziej zdenerwowana, ale nie żywiła do niej aż tak złych uczuć. Mimo wszystko od kiedy Afrodyta stwierdziła, że jej serca nie uleczy żaden heros, odczuły dziwną ulgę i traktowały Reynę już przyjaźniej. W ostatniej części stały się przyjaciółkami, choć niekoniecznie bliskimi.

Thalia Grace

Jason opowiadał Thalii o Reynie i ją chwalił. Ich spotkanie nie należało do najmilszych - mimo wszystko Thalia wywarła na niej wrażenie i wzajemnie. Reyna uważa oczy Thalii za rozpraszające.

Ponoć Rick Riordan je razem paruje, ale nie wiadomo, czy to tylko plotka.
Reyna Avila Ramirez-Arellano

Umiejętności

  • ADHD - podobnie do wszystkich półbogów Reyna ma ADHD co pomaga jej w walce.
  • Dysleksja - mózg Reyny jest zaprogramowany na język łaciński, a nie angielski.
  • Hiszpański - z powodu swego pochodzenia potrafi mówić po Hiszpańsku.
  • Zdolności walki - Jako córka Bellony Reyna ma specjalne umiejętności walki, nauczyła się używać broni o wiele szybciej i sprawniej niż inni.
  • Może dodawać innym siły - ta moc ujawniła się podczas przemieszczania się do Obozu Herosów z Ateną Partenos, gdy dodała siły Nicowi.
  • Świadome śnienie - czasami udaje jej się kontrolować sny.

Relacje

Z Jasonem

Reyna poznała go w Obozie Jupiter, gdzie oboje byli pretorami. Spędzali razem dużo czasu i byli dobrymi przyjaciółmi. Dziewczyna czuła do syna Jupitera coś więcej. Gdy zniknął w Zaginionym Herosie Reyna bardzo za nim tęskniła. Gdy dowiedziała się o relacji Jasona z Piper była wściekła i zawiedziona.

Praetors by incredibru-d5pj4qv

Z Percym

Początkowo Reyna była nieufna i wrogo nastawiona do Percy'ego. Spowodowane było to ich wcześniejszym spotkaniem na wyspie Kirke. Z czasem jednak polubiła go i czuła do niego respekt. Chciała by został pretorem zamiast Oktawiana. Zaczęła czuć do niego coś więcej lecz Percy wyraźnie zakomunikował jej, że już ma dziewczynę. Była tym faktem bardzo zasmucona.

Z Piper

Podczas pierwszego spotkania obie dziewczyny były do siebie wrogo nastawione. Obie nawzajem wiedziały o uczuciach łączących je z Jasonem. Reyna poczuła się bardzo rozczarowana zachowaniem Jasona, który jednoznacznie wybrał wtedy Piper. W ''Krwi Olimpu'' zostały przyjaciółkami.

Z Annabeth

Jako że obie były córkami bogiń wojny Reyna czuła respekt do Annabeth. Były do siebie bardzo podobne charakterem, co mimo pierwotnych złych relacji zaskutkowało przyjaźnią dziewczyn.

Z Nickiem

Kiedy Nico po raz pierwszy pojawił się w obozie Jupiter Reyna mu nie ufała. Później dowiedziała się, że syn Hadesa podróżował między rzymskim i greckim obozem, zachowywał ich sekrety. Pokazał swoją wartościowość na różne sposoby. Chciała mu pomóc. Dążyła do tego aby nie cierpiał w samotności. Podczas przetransportowania Ateny Partenos do obozu Herosów stali się dobrymi przyjaciółmi.

Z Oktawianem

Reyna niezbyt lubiła Oktawiana i niezbyt mu ufała. Za wszelką cenę starała się zapobiec jego wyborowi na pretora. Nie popierała jego pomysłów.

Z Hazel, Frankiem i Leo

Reyna ogólnie lubiła te osoby, jak w każdej relacji bywały wzloty i upadki lecz ogólnie byli przyjaciółmi.
Goodbye skippy by ski machine-d6rdxt2

Ciekawostki

  • Imię Reyna w języku hiszpańskim, filipińskim i francuskim oznacza "królowa". Możliwe, że to przez bycie pretorem. Natomiast po islandzku oznacza "próbować".
  • Ma dwa psy - Aurum i Argentum (po łacinie złoto i srebro), które potrafią wyczuć kiedy ktoś kłamie.
  • Jej pegaz Scypion był pieszczotliwie nazywany Oscypkiem przez jego umaszczenie.
  • Jej inicjały to RA-RA. Zauważył to Grover w Domu Hadesa.
  • Jej ulubionym napojem jest gorąca czekolada.
  • W pewnym sensie jest kuzynką Clarisse i innych dzieci Aresa i Marsa.
  • Pegaz (syn Meduzy) nadał jej tytuł Przyjaciółki Koni.
  • Jest jedynym herosem, któremu w walce z gigantem (Orionem) pomagało aż dwoje bogów (Bellona i Atena).
  • Gdy była raz z Jasonem w Charleston, spotkała Afrodytę, która powiedziała jej "Nie znajdziesz miłości tam, gdzie byś sobie tego życzyła, ani tam, gdzie będziesz miała nadzieję. Żaden heros nie uleczy twojego serca".
  • Po bitwie z Gają, Gwidon (pegaz) adoptował ją jako ludzkiego partnera.
  • Posiada swoje rozdziały w Krwi Olimpu.
  • Posiada taki sam nawyk jak Nico - gdy się zastanawia, obraca na palcu swój pierścień pretora. Niepokoiło ją posiadanie takiego samego nawyku jak syn Hadesa.
  • Poznała Mrocznego.
Półbogowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMargaret McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecilKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou EllenShermanMarkNyssaClovisShane
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota