FANDOM

Rzeki podziemia - według mitologii greckiej w Podziemiu było pięć rzek: Styks, Lete, Kokytos, Flegeton i Acheront. Każda z nich posiadała magiczne właściwości. Każda ma również bogów rzecznych. Najbardziej znana jest bogini Styks.

Rzeki:

  • Styks (rzeka nienawiści)- główna spośród pięciu rzek Hadesu, przez którą musiała przeprawić się każda dusza zmarłej osoby w drodze do krainy zmarłych. Przez Styks przewoził Charon. Wypływała z Okeanosa, a jej wody wpadały do Kokytos. Okrążała Hades dziewięć razy. 
Zmieszajcie kwas siarkowy ze ściekami oraz odrobiną płynnej nienawiści, a otrzymacie Styks"

Percy Jackson, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Pizap.com14409332471823
  • Kokytos (rzeka lamentu) -  w mitologii greckiej jedna z pięciu rzek Hadesu, zwana rzeką lamentu, choć "Kokytos" znaczy "Oskarżony". Opływała podziemia, tworząc Jezioro Stygijskie. Umarli, którzy nie byli w stanie zapłacić Charonowi za przewóz przez Styks, musieli wędrować jej brzegiem z nadzieją, że Hermes przeprowadzi ich na drugą stronę. Od niej brała początek rzeka Lete.
    Pizap.com14409331523101
  • Lete (rzeka zapomnienia) - trzecia rzeka Podziemia. Jedna kropla usuwała całkowicie pamięć krótkotrwałą, a wypicie wody z Lete miało powodować całkowitą utratę pamięci. Niektóre greckie wierzenia mówiły o tym, że dusze musiały to czynić przed reinkarnacją, aby nie pamiętać swoich przeszłych żywotów.
    Pizap.com14409332813504
  • Acheront (rzeka smutku, bądź bólu) -  w mitologii greckiej uosobienie rzeki w Hadesie, a także jedna z pięciu rzek Hadesu. Zwana rzeką smutku, choć Acheron znaczy „Lament”. Napicie się z niej powodowało utratę tożsamości.
    Pizap.com14409333520895
  • Flegeton (rzeka ognia) - zwana również jako Pyriflegeton (tł. "ognisty strumień), w mitologii greckiej bóg i uosobienie rzeki Ognia w Podziemiu. Uchodził za syna tytana Okeanosa. Był personifikacją jednej z pięciu rzek, które opływały krainę Hadesa. Wody Flegetonu utrzymują duchy potępionych przy życiu, aby mogły być poddawane mękom na Polach Kary.
    Pizap.com14409332031452

Więcej z Fandomu

Losowa wiki