FANDOM

Sally Jackson   Sally Jackson/Galeria   Sally Jackson/Cytaty    
Sally Jackson
Sally
Tytuł
Matka Percy'ego Jacksona
Kochanka Posejdona
Żona Paula Blofisa
Informacje
Status: Żywa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Niebieskie
Kolor włosów: Brązowe
Wzrost: 179 cm
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Dom: Manhattan
Występowanie:
Aktor:
Jeśli moje życie ma mieć jakiekolwiek znaczenie, to muszę je przeżyć sama. Nie mogę pozwolić, żeby bóg zajął się mną... albo moim synem. Muszę... sama znaleźć w sobie odwagę.

–Sally, Złodziej Pioruna

Sally Jackson − matka Percy'ego, córka Jima i Laury Jackson. Została wychowana przez swojego wuja Richa Jacksona. Żona Paula Blofisa i była małżonka Gabe`a Ugiliano.

Historia

Kiedy miała pięć lat, jej rodzice zginęli w katastrofie lotniczej. Opieki jej podjął się Rich Jackson, jej wuj. Jednak gdy Sally kończyła liceum i planowała studia pisarskie, Rich ciężko zachorował i Sally musiała rzucić swoje plany, aby się nim zająć. Potem już nie dokończyła nauki.

Dwanaście lat przed rozpoczęciem pierwszej części serii, Sally spotkała Posejdona, w którym się zakochała. Miała z nim syna, Percy'ego. Sally mówiła mu, że jego ojciec był żeglarzem i "zaginął na morzu".

Później zaczęła pracę w cukierni i wyszła za Gabe'a Ugliano, który bił ją i traktował jak służącą, ale Gabe swoim zapachem ukrywał Percy'ego - potwory nie mogły wyczuć półboga. Ugliano później został zamieniony w kamień i sprzedany jako rzeźba, a Sally mogła zacząć realizować swoje marzenie - pisanie książek.

Później mama Percy'ego poznała Paula Blofisa i została jego żoną.

Wygląd

Ma długie brązowe włosy przetykane siwizną, oczy w kolorze morza i uśmiech ciepły jak pierzyna.

–Opis Sally, Przewodnik po świecie Herosów

Charakter

Sally jest cudowną matką - to ciepła, dobra, troskliwa, opiekuńcza, ale też wyluzowana, dowcipna i wyrozumiała kobieta. Percy uważał, że jego mama powinna być żoną milionera, a nie takiego faceta jak Gabe. Sally jest też bardzo spostrzegawcza i inteligentna, widzi przez Mgłę. Ma w sobie również buntowniczą żyłkę, jak syn.

Rodzina

Paul i Sally
Sally jackson by sucrettee-d73dx34.png

Ciekawostki 

  •  Często gotuje niebieskie jedzenie - chciała udowodnić Gabe'owi, że jest takie coś jak niebieskie dania (ten upierał się, że to nieprawda). Niby błaha rzecz, ale w ten sposób Sally pokazała, że ma w sobie buntowniczą żyłkę i nie dała się mężowi.
  • Podczas związku z Gabe'm, zachowała swoje panieńskie nazwisko - Jackson.
  • Pracowała w cukierni na Grand Central.
  • Według niej, Annabeth jest najmądrzejszą z herosów.
  • Posejdon nazwał ją królową wśród śmiertelniczek.
  • Lubi Led Zeppelin ("...była jedną z nielicznych, które mama lubiła, ze wszystkich moich płyt. Mówiła, że przypomina jej Led Zeppelin" - Klątwa Tytana ).
  • W ,,Ukrytej Wyroczni" jest w siódmym miesiącu ciąży i spodziewa się córeczki.
  • W książce Tajne Akta Obozu Herosów Thalia Grace i Leo Valdez przeprowadzają wywiad z nią i z Fryderykiem Chase.