FANDOM

- Zacznijmy jeszcze raz. Cześć, jestem Samira al-Abbas.
Zamrugałem.
- Nie zrozum mnie źle, ale to nie brzmi jak wikińskie imię.
Uśmiechnęła się, zaciskając usta.
- Możesz mówić mi Sam. Wszyscy mnie tak nazywają. Dziś wieczorem będę twoją walkirią. Miło, że poznaliśmy się jak należy.[...] Teraz zaprowadzę cię na kolację. - Zmusiła się do uśmiechu. - Jeśli przyniesiesz mi wstyd, własnoręcznie cię zabiję.

– Poprawne poznanie Sam, Miecz Lata, str. 80

Samira al-Abbas - znana także jako Sam, jest walkirią wybraną przez Odyna, i córką Lokiego. Przyjaźni się z Magnusem.

Historia Edytuj

Samira urodziła się w 1994 roku ze związku Aishy al-Abbas i Lokiego. Straciła swoją matkę, kiedy była bardzo mała, więc wychowywali ją dziadkowie. Udało im się zaaranżować jej małżeństwo z Amirem Fadlanem, w którym zakochała się, mając dwanaście lat. Od czasu do czasu Loki odwiedzał ją, jednakże Sam ignorowała go, ku irytacji tegoż boga.

Zaczęła uczęszczać do gimnazjum imienia Malcolma X, gdzie była nękana przez kolegów z klasy, ponieważ miała arabskie korzenie. Nazywano ją terrorystką, ściągano z głowy hidżab, wrzucano do szafki obraźliwe zdjęcia i liściki. Kiedy miała czternaście lat, szkołę zaatakował oszroniony olbrzym. Pomimo, iż nienawidziła dzieci z placówki, zwabiła giganta na dach budynku i zepchnęła go, by ochronić pozostałych. Ukazał się jej wtedy Odyn, który zaproponował jej zostanie walkirią. Dziewczyna zaakceptowała ofertę.

Wszechojciec pozostawał z nią w kontakcie, a tuż przed szesnastymi urodzinami Magnusa nakazał jej zabranie jego duszy do Walhalli.

Wygląd Edytuj

Już na samym początku Magnus przyznaje, że Samira jest piękną dziewczyną. Ma długie, brązowe włosy z miedzianymi rozbłyskami, natomiast jej oczy zdają się być jednocześnie jasne i ciemne, przypominając skamieniały amonit lub korę sekwoi. Nieodłącznym elementem jej stroju jest zielony hidżab.

Strój Samiry jako walkirii składa się z kolczugi, stalowego hełmu i łabędziego płaszcza, lecz kiedy nadchodzi czas prezentacji poległych wojowników, nosi białą suknię, haftowaną wokół dekoltu i mankietów w nordyckie runy.

Charakter Edytuj

Sam jest zapaloną walkirią, jednocześnie jednak pragnie prowadzić normalne życie. Wykazuje wielką determinację podczas swoich dążeń do zdobycia Miecza Lata.

Dziewczyna bardzo kocha swoich dziadków i nienawidzi, kiedy musi ich okłamywać, aby nie pozwolić im dowiedzieć się o tym drugim świecie, w którym tak często znika.

Umiejętności Edytuj

  • Walka toporem - podstawową bronią Samiry jest topór, toteż świetnie się nim posługuje.
  • Wyczuwanie potworów - Jako córka Lokiego potrafi wyczuć potężne potwory znajdujące się w pobliżu. Użyła tej zdolności w czasie wizyty u Ran.
  • Polimorfia - Dziewczyna posiada umiejętność dowolnego zmieniania swej postaci, jednak w przeciwieństwie do Alex nie chce z niej korzystać, gdyż uważa, że im częściej jej używa, tym bardziej staje się podobna do Lokiego. Powoli przekonuje się do tej zdolności.

Przedmioty Edytuj

  • Topór - podstawowa broń Samiry wykonana jest z kościanej stali, a w połączeniu z jej umiejętnościami staje się śmiertelnie niebezpieczna.
  • Łabędzi płaszcz - przedmiot, który znajduje się w wyposażeniu każdej walkirii. Służy do kamuflażu, może ukryć łącznie dwie osoby. W przypadku Sam jest to jej hidżab.

Ciekawostki Edytuj

  • Walkirią mianował ją sam Odyn.
  • Jest muzułmanką.
  • Jej przyrzeczony, Amir, jest synem właściciela knajpy z falafelami.
  • Uczy się latać samolotem.
  • Walhala to jedyne miejsce, gdzie nie nosi hidżabu.
  • Mało wiadomo o jej matce i dlaczego mieszka u dziadków.
  • Imię Samira znaczy lwica, a nazwisko Al-Abbas znaczy od lwa, więc jej imię i nazwisko można przetłumaczyć lwica od lwa.
  • Niektórzy fani shipują ją z Magnusem, choć jest już zaręczona z Amirem Fadlanem.
  • Często się modli.