FANDOM

Silena Beauregard   Silena Beauregard/Galeria    
Silena Beauregard
Selena-299x416
Tytuł
Córka Afrodyty
Była grupowa dziesiątego domku
Informacje
Status: Zmarła
Pseudonim(y): Zdrajczyni (Tak mówiła na nią tylko Drew)
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Niebieskie/Brązowe
Kolor włosów: Czarne/Blond
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Półbogowie
Broń: Miecz
Dom: Obóz Herosów - Domek 10

Elizjum (po śmierci)

Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:
Misje: Obrona Manhattanu
Aktor: Zoe Aggeliki

Charlie. Widzę Charliego.

–Ostatnie słowa Sileny, Ostatni Olimpijczyk

Silena Beauregard - córka Afrodyty, dziewczyna Charles'a Beckendorfa, przyjaciółka Clarisse La Rue. Była grupową domku 10. Podczas II wojny tytanów została zabita przez drakona.

Charakter

Jak dało się zauważyć, Silena była miła i opiekuńcza dla innych obozowiczów. Według Percy'ego, byłą jedną z najładniejszych, najsympatyczniejszych i najschludniejszych dziewczyn z domku Afrodyty. Bardzo kochała Charles'a Beckendorfa i dbała o niego. Czuła się odpowiedzialna za jego śmierć, ponieważ to ona była szpiegiem.

Wygląd

Nie wiadomo, jak Silena naprawdę wyglądała. Z "Archiwum Herosów" wynika, że jej włosy były czarne, a oczy czekoladowo brązowe. W książce "Ostatni Olimpijczyk" miała brązowe włosy i niebieskie oczy, a w "Przewodniku po Świecie Herosów" blond włosy i niebieskie oczy. Jednak we wszystkich opisach jest ona piękną, szczupłą dziewczyną, która swoim wyglądem zwraca na siebie uwagę. Jako córka Afrodyty, Silena może zmieniać swój wygląd, gdy poprzedni jej się znudzi. Zmienne opisy jej wyglądu mogą sugerować właśnie tę umiejętność.

Silena i charlie

Historia

Morze Potworów

Silena pojawiła się w "Morzu Potworów" wtedy, gdy uczyła Percy'ego jazdy na pegazie. Percy określił ją wtedy jako "jedną z sympatyczniejszych dziewczyn z domku Afrodyty", ponieważ Silena jako jedyna córka tej bogini nie dyskryminowała cyklopa Tysona.

Klątwa Tytana

W "Klątwie Tytana" Silena wykłócała się z jedną z łowczyń, oraz brała udział w bitwie o sztandar z łowczyniami (była na nie zła, ponieważ twierdziły, że miłość jest bez sensu), w której dowodziła grupką dwóch obozowiczów.

Bitwa w Labiryncie

Silena po raz pierwszy pojawiła się tu w momencie, w którym Percy wrócił do obozu (pomachała mu wtedy z pegaza). W innym momencie była obecna podczas narady starszych grupowych na arenie. Prawdopodobnie brała też udział w bitwie o labirynt, ale nie jest dokładnie podane jej imię, tylko jest powiedziane że dzieci Afrodyty poprawiały niektórym zbroje, więc możliwe jest, że Silena była jedną z nich.

Ostatni Olimpijczyk

W tej części Silena pojawiała się dość często. Pierwszy raz była na zdjęciu, które trzymał Charles Beckendorf na statku "Księżniczka Andromeda", zanim umarł. Gdy Percy wrócił do obozu, Silena była jedną z pierwszych, którzy go zobaczyli. Dziewczyna od razu spytała się, gdzie jest jej chłopak. Gdy Chejron proponował jej, by porozmawiali o tym w Wielkim Domu, córka Afrodyty od razu domyśliła się, że coś poszło nie tak i Charlie umarł. Dziewczyna rozpłakała się. Clarisse odprowadziła ją do Wielkiego Domu, proponując Silenie, że zrobi jej gorącą czekoladę. Potem Silena bierze udział w naradzie wojennej przy stole ping-pongowym. Następnie widzimy, jak Clarisse wraz z Chrisem ją pociesza. Następnym momentem z Sileną był moment, w którym Percy Jackson zwołał półbogów z Obozu Herosów na Manhattan i tłumaczył im, jakich miejsc mają bronić. Następnie, gdy Annabeth została ranna, to właśnie Silena zadzwoniła do Percy'ego informując go, że córka Ateny leży w Hotelu Plaza i jest z nią bardzo źle. Gdy Percy już jest po spotkaniu z Annabeth, odbywa rozmowę z Sileną. Dziewczyna zadręcza się, że jest do niczego i że to z jej winy Annabeth jest w tak ciężkim stanie. Percy natychmiast wszystkiemu zaprzecza. Chłopak twierdzi, że córka Afrodyty najlepiej ze wszystkich lata na pegazach i świetnie dogaduje się z każdym obozowiczem. Przyznał, że to nie lada wyczyn zaprzyjaźnić się z Clarisse La Rue. Silena wtedy zdaje sobie sprawę, że to ona jedna może przekonać córkę Aresa by pomogła im w walce (bo Clarisse zrezygnowała z brania udziału w bitwie, a z nią cały domek Aresa). Dziewczyna szybko bierze pegaza i leci do obozu. Później dowiadujemy się, że Silenie nie udało się namówić Clarisse do powrotu na Manhattan, więc kradnie zbroje przyjaciółki i udaje nią. Dzieci Aresa łatwo dały się na to nabrać i ruszają za Sileną na pole walki. Akurat wtedy był atak drakona. Córka Afrodyty stara się pokonać potwora, lecz ten opluwa ją kwasem i dziewczyna upada. Dokładnie w tym momencie przylatuje prawdziwa Clarisse. Zabija ona drakona i od razu biegnie do przyjaciółki. Silena przed śmiercią mówi wszystkim, że ta wojna to jest jej wina i przyznaje się, że to ona była szpiegiem Kronosa. Mówi też, że tylko na początku pomagała Luke'owi, bo był bardzo przystojny i miły. Później, gdy poznała Beckendorfa, chciała przestać mu pomagać, lecz Luke ją szantażował. Twierdził, że jak nie będzie mu przesyłać informacji, to on ją wyda i powie wszystkim, że jest zła i oni ją odrzucą. Silena prosi wszystkich o wybaczenie. Potem, po słowach "Charlie... Widzę Charliego." dziewczyna umiera. Gdy obozowicze palili jej całun, wszyscy traktowali ją jak bohaterkę. Ani razu nie padło słowo "szpieg".

Zagubiony Heros

Silena nie występuje w "Zagubionym Herosie", lecz zostaje kilkakrotnie wspomniana. Pierwszy raz, gdy Annabeth Chase z Piper McLean przechodzą obok domku Afrodyty, a córka Ateny mówi, że ostatnia grupowa była super. Potem, gdy Piper mieszka już w domku numer dziesięć, Drew Tanaka drwi z niej, gdy ta nie chce przejść rytuału przejścia i mówi, że poprzednia grupowa, Silena Beauregard też nie chciała go przejść, ale ona okazała się szpiegiem. W innym momencie Piper myśli, że jest zdrajczynią, dokładnie jak Silena. Na końcu zostaje wspomniana, gdy Piper mówi do Drew, że jest złą grupową. Tłumaczy jej, że dzieci Afrodyty powinny kochać innych, a nie tylko ładnie wyglądać, i że Silena jest tego najlepszym przykładem. Piper przyznaje, że to prawda, że była grupowa była szpiegiem, ale zginęła dla dobra przyjaciół i tylko to się liczy, przez to stała się bohaterką.

Dom Hadesa

W "Domu Hadesa" Silena zostaje wspomniana przez Annabeth Chase, gdy rzeka Kokytos mówi jej, że dziewczyna mogła zapobiec śmierci córki Afrodyty i innych półbogów (np. Zoe Nightshade, Luke'a Castellana).

Zdolności

  • ADHD - jak każdy półbóg, Silena miała ADHD.
  • Dysleksja - jej mózg był przyzwyczajony do starożytnej greki.
  • Czaromowa - posiadała zdolność nakłaniania innych ludzi do wykonywania swoich poleceń.
  • Umiejętności jeździeckie - była mistrzynią jazdy na pegazach.
  • Znajomość języków - jako córka Afrodyty, mówiła płynnie po francusku - językiem miłości.
  • Kontrolowanie magii  - posiadała trochę władzy nad magią miłosną.

Ciekawostki

Chibi silena
  • Silena i Clarisse mają wspólne przyrodnie rodzeństwo: Fobosa i Dejmosa.
  • Tylko ona mówi do swojego chłopaka "Charlie", inni nazywają go po prostu "Beckendorf".
  • W każdej książce jej wygląd jest inaczej opisany.
  • W filmie "Morze Potworów", jej nazwisko zostaje wspomniane, jako jeden z obozowiczów którzy zdradzali Bogów Olimpijskich i pomagali Kronosowi. W książce zaś o tym, że Silena była szpiegiem dowiadujemy się dopiero w ostatnim tomie.
  • Z początku jej związek z Charliem miał być częścią rytuału (miała go w sobie rozkochać i rzucić), jednak później naprawdę się w nim zakochała.
  • Przez to, że zakochała się w Charlie'm i zaczęła z nim chodzić, nigdy nie przeszła rytuału.
  • Jej ojciec pracował w sklepie ze słodyczami, przez co uwiódł Afrodytę.
  • Nazwisko "Beauregard" (fran. beau - piękny; regard - patrzeć) można przetłumaczyć na "pięknie wyglądać" (org. "beautiful look").
  • Silen po bułgarsku znaczy - silna.
  • Jej całun był koloru różowego.
  • Obozowicze od Aresa i Afrodyty traktowali ją jako swoją bohaterkę.
  • Nie lubiła łowczyń, ponieważ uważały, że miłość jest bez sensu.
  • Swoim zachowaniem w ostatnich chwilach jej życia przypomina Patrokla, przyjaciela Achillesa.
  • Drew Tanaka uważa ją za zdrajczynię.
  • Silena kochała się kiedyś w Luku Castellanie.
  • Ona i Piper nie przeszły rytuału.
Półbogowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMargaret McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecilKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou EllenShermanMarkNyssaClovisShane
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota