FANDOM

Ten sztylet dostałem od dziewczynki, której ocaliłem życie. Obiecała mi, że zawsze będzie chronił swojego właściciela [...] Sztylet nie ma mocy ani zasięgu miecza, ale we właściwych rękach może być wspaniałą bronią. Będę czuł się lepiej, wiedząc, że go masz.

Halcyon Green, Pamiętniki Półbogów

Sztylet Annabeth - spiżowa broń, którą walczy Annabeth Chase. Dziewczyna gubi ją, gdy wpada do Tartaru. Kiedyś należał on do nieznanej z imienia małej dziewczynki.

Historia

Sztyletami posługują się tylko najdzielniejsi i najszybsi wojownicy [...] Nie ma takiej mocy i zasięgu jak miecz, ale łatwo je ukryć i trafić nimi w słabe punkty w pancerzu wroga. Wojownik posługujący się sztyletem musi być sprytny. A coś mi się wydaje, że ty jesteś bardzo sprytna.

Luke Castellan dając sztylet Annabeth Chase, Pamiętniki Półbogów

Annabeth chase by jujubajulia-d4kfg4a

Annabeth ze sztyletem u boku

Jego historia sięga, aż po czasy, gdy Halcyon Green był wolny. Kiedy uratował życie dziewczynce, która miała zginąć w wypadku ta w ramach podziękowań dała mu sztylet. Około sześćdziesiąt lat później Hal oddał go Luke`owi wraz ze swym dziennikiem. Za to on oddał go 7-letniej wówczas córce Ateny, Annabeth Chase. Dziewczyna walczyła tym sztyletem przez wiele lat. Był on dla niej ważny, ponieważ dostała go od syna Hermesa. Kilka lat później Percy podczas bitwy o Olimp podał go Luke`owi, a ten popełnił samobójstwo i zniszczył Kronosa. Annabeth dalej nim walczyła, aż do spadnięcia do Tartaru, gdzie go straciła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki