FANDOM

Tęczuś - Hipokamp Tysona to pół koń, pół ryba. Większy od reszty swoich pobratymców w skutek czego może przewozić cyklopa. Tęczuś zaprzyjaźnił się z Tysonem.

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Morze PotworówEdytuj

Pierwszy raz Tęczuś pojawia się w książce "Morze Potworów" gdy to Percy wraz z Tysonem i Annabeth chcą dostać się na księżniczkę Andromedę. Syn Posejdona prosi swojego ojca wtedy o pomoc, ku jego dziwieniu Pan mórz zsyła im transport w postaci trzech hipokampów. Gdy już docierają na statek Luka Castellana Tyson jest smutny z powodu, iż musi zostawić nowego przyjaciela, którego nazwał Tęczuś.

Ostatni OlimpijczykEdytuj

Tęczuś-1

Gdy Percy Jackson chce się dowiedzieć czy z Tysonem wszytko w porządku postanawia przywołać swojego brata, lecz zamiast niego pojawiają się trzy hipokampy w tym Tęczuś, które przetransportowały herosów do obozu.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Krew OlimpuEdytuj

Po tym, jak do obozu pół krwi ma przybyć Reyna, Nico i trener Hedge, wysyłają Tysona i Elle, aby ich przyprowadzili. Postanawiają oni przetransportować się Tęczusiem do jachtu. Po tym, jak dowiedzieli się, że Tyson dotarł na statek (zaistniało lekkie zamieszanie, gdyż Tyson mówi, że Tęczuś przyniósł go, a Reyna myślała, że ​​chodzi o rzeczywistą tęczę).

CiekawostkiEdytuj

  • Podobnie jak Percy ma Mrocznego, Hazel ma Ariona, a Jason ma Groma, Tyson zaprzyjaźnił się z istotą jeździecką podczas zadania.
  • Jak na ironię, Tyson spotkał Tęczusia w tej samej misji, w której Percy poznał Mrocznego.