FANDOM

Tethys
Tytuł
Tytanida mórz
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani
Dom: Daleki Zachód
Występowanie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona
Kochała rzeki, źródła i płynącą słodką wodę wszelkiego rodzaju. Była bardzo miła, zawsze proponowała braciom i siostrom coś do picia, chociaż rodzeństwo znudziło się bezustannym przypominaniem o tym, że przeciętny tytan potrzebuje dwudziestu czterech dużych szklanek wody, żeby się nie odwodnić.

Percy Jackson o Tethys , Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Tetyda (także Tetys; gr. Τηθύς Tēthýs, łac. Tethys) - w mitologii greckiej tytanida pierwszego pokolenia, bogini i uosobienie „żeńskiej” siły rozrodczej morza. Córka Gai i Uranosa. Żona i siostra Okeanosa, z którym miała 3000 synów, uosobienie rzek (potamoi) oraz 3000 córek, Okeanid. Siostra tytanów i tytanid oraz hekatonchejrów (sturękich) i cyklopów.

Historia

Pojawiła się w książce ,,Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona".

Mieszkała na dalekim Zachodzie ze swoim mężem, w miejscu, gdzie Helios kończył swoją wędrówkę po niebie.

To do niej Gaja wysłała Herę, na wychowanie. Młoda bogini była strasznie kapryśna i wyniosła. Na dworze tytanidy mórz uspokoiła się nieco i nabrała ogłady. Możliwe, że przyczyniła się do tego ogromna liczba córek Tetydy.

Ciekawostki

  • Jej imieniem został nazwany księżyc Saturna.
  • Wielki ocean oddzielający w dawnych epokach geologicznych Europę i Afrykę wziął nazwę od imienia tytanidy.
  • Czasami jest mylona z nereidą Tetydą, matką Achillesa.
  • W odróżnieniu od większości boskich małżeństw, Tethys i Okeanos byli sobie wierni, przez co stali się wzorem małżeństwa (według Hery).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki