FANDOM

Theja
Teja matka Heliosa, Selene i Eos
Tytuł
Tytanida jasnowidzenia
Żona Hyperiona
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani
Występowanie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona
Najstarszą z dziewczyn była Theja. Jeśli ktoś chciał zwrócić jej uwagę, wystarczyło pomachać jej przed oczami czymś błyszczącym. Uwielbiała błyskotki i dobrze oświetlone widoki. [...] Theja jest tą, która dała złotu i diamentom ich blask.

–Opis Thei, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Teja matka Heliosa, Selene i Eos

Theja (Teja) (gr. Θεία Theía, łac. Thea) - w mitologii greckiej tytanida wzroku, jaśniejącego nieba i jasnowidzenia, obdarzona klejnotami i diamentami. Była najstarszą z córek Gai i Uranosa. Wyszła za mąż za Hyperiona, z którym miała trójkę dzieci: Eos, Heliosa i Selene. Jest wspomniana w książce "Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona".

Historia

Hobby Thei

Theja uwielbiała błyskotki i dobrze oświetlone widoki. Co ranek na widok słońca tańczyła ze szczęścia. By rozejrzeć się dookoła, wspinała się na szczyty górskie. Czasami również kopała w ziemi, by móc wydobyć kamienia szlachetne. Ponoć była tą, która nadała złotu i diamentom ich blask.

Zabicie Uranosa

Gdy Gaja prosiła dzieci, by pomogły jej zabić Uranosa, Theja, wraz z pięcioma siostrami odmówiła, ponieważ nie chciała się wplątać w morderstwo. Prawdopodobnie się bała, że jednak im się nie uda zabić Uranosa i może przez to wpaść w poważne tarapaty. Jednak gdy Kronosowi udało się zabić ojca, Theja nie została ukarana za odmówienie pomocy (w przeciwieństwie do Okeanosa). Prawdopodobnie cieszyła się, że Uranos został zamordowany.

Wyjście za mąż

Theja poślubiła tytana wchodu, Hyperiona, który był Panem Światła. Zaszła w ciążę i urodziła bliźnięta: Heliosa i Selene, tytana słońca i tytanidę księżyca. Później znowu urodziła i na świat przyszła Eos, bogini świtu i jutrzenki. Można by rzec, że to dzięki Thei mamy teraz światło dzienne.

Charakter

Hyperion-0

Hyperion, mąż Thei

Była próżna i kochała wszystko, co się świeci.

Tytani
Pierwsze bóstwa (Protogenoi)
ChaosUranosGajaTartarChronosNyks
Tytani pierwszego pokolenia
HyperionJapetKojosKriosOkeanosKronos
FojbeMnemosyneRejaThejaTemidaTethys
Tytani drugiego pokolenia
AstrajosAtlasPrometeuszEpimeteuszHelios
LetoEosSelene