FANDOM

Poseidon-percy-jackson-and-the-olympians-17717273-267-400.gif

Posejdon

Trójząb Posejdona - włócznia o trzech grotach, symbol władzy boga Posejdona. Wykuty przez cyklopów, używany zazwyczaj do rozbijania skał i tworzenia źródeł.

Historia

Gdy Zeus już uwolni swoich dwóch boskich braci i trzy nieśmiertelne siostry z brzucha Kronosa, bogowie zaczęli szukać pomocników, by mieć szansę wygrać tą wojnę. Zeszli więc do Tartaru, gdzie pod czujnym okiem Kampe przebywali cyklopi i sturęcy. Gdy Kampe nie patrzyła, Zeus namówił cyklopów (Brontesa, Steropesa, Argesa), by zrobili broń dla bogów. Każdy z nich zrobił jeden kawałek tego przedmiotu, by nie wzbudzać podejrzeń przerażającej strażniczki. Ukończyli pierwszą broń: Piorun Piorunów dla Zeusa. Potem rzucili Trójząb. Gdy Posejdon go zobaczył, od razu wiedział, że ta broń jest stworzona specjalnie dla niego, poczuł jej siłę, dosłownie zakochał się w Trójzębie. Cyklopi też zrobili Hełm Mroku dla Hadesa. Bracia uwolnili cyklopów i sturękich, pokonali Kampe, wygrali wojnę, podzielili się częściami świata. Trójząb został atrybutem Posejdona przez co był często używany przez rybaków.

Ciekawostki

  • Motyw trójzębu występuje na fladze Barbadosu oraz w herbie Ukrainy.
  • Trójząb był używany w walkach gladiatorów. Dobijano nim spętanego siecią wroga.
  • Według książki ,,Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona" Trójząb został wykuty przez cyklopów, natomiast w ,,Bitwie w Labiryncie" Telchinowie mówią, że to oni są twórcami tej broni.
    Thumb-poseidon.jpg

    Posejdon z Trójzębem w filmie

  • Trójząb jest także atrybutem hinduskiego boga Śiwy.
  • Trójząb, podobnie jak Kaduceusz Hermesa, może zmienić swój wygląd. Udowodniono to w ,,Krwi Olimpu": Posejdon, walcząc z gigantami, zmienił swą broń w wąż strażacki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki