FANDOM

Tyson   Tyson/Galeria    
Źli konio-ludzie! BUU!

–Tyson podczas walki, Syn Neptuna

Tyson
3899e4b55072e29c4cc06693b76b4c8f
Tytuł
Syn Posejdona
Cyklop
Generał cyklopów w armii Posejdona
Informacje
Status: Żywy
Pseudonim(y): Wielkolud - Percy Jackson
Olbrzym - Grover Underwood
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Brązowe
Kolor włosów: Brązowe
Wzrost: 190cm (zazwyczaj)
Potrafi urosnąć do 10m
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Cyklopi
Broń: Maczuga (kij)
Dom: Obóz herosów
Kuźnia cyklopów
Grecka/Rzymska forma: Grek
Występowanie:
Misje: Odnalezienie Złotego Runa
Odnalezienie Dedala
Aktor: Douglas Smith
330825.1

Douglas Smith, aktor, który grał Tysona

Tyson - Cyklop, syn Posejdona, przyrodni brat Percy'ego. Jeden ze zwiadowców, którzy dotarli do Obozu Jupiter. Obecnie jego dziewczyną jest harpia Ella.

Historia

Jest synem Posejdona. Matka Tysona nie jest nam bliżej znana, lecz można przypuszczać, iż jest duchem natury (driada, nimfa). Niewiele wiadomo o jego przeszłości - tylko tyle, iż był bezdomnym cyklopem, pałętającym się po Nowym Jorku. Tyson pierwsze 7 lat swojego życia spędził, mieszkając na ulicy. Bez dachu nad głową był często atakowany przez inne potwory, ale był na tyle odważny, by się obronić. Skutkiem było wiele blizn na jego plecach. Jednym z atakujących go potworów był Sfinks. Często modlił się do ojca o pomoc.

Ostatecznie modlitwy zostały wysłuchane, ludzie z Meriwether College Prep znaleźli go i uznali jako projekt ludzi bezdomnych. Chociaż szkoła nie dba o niego poza zajęciami szkolnymi, musiał sobie radzić sam poza szkołą. W końcu spotkał Percy'ego i zaprzyjaźnił się z nim (nie od razu). Mama Percy'ego, Sally Jackson, domyśliła się że szkoła nie robi wystarczająco dużo dla Tysona, chciała mu pomóc, by nie spotkać go później na alejce, na której mieszkał.

Osobowość

Początkowo cyklop zostaje opisany, że bez przerwy płacze i boi się wszystkiego. Jest troskliwy wobec swoich przyjaciół i poświęci życie dla nich, jeśli to potrzebne. Bywa również nieco naiwny. Darzy silną miłością hipokampy i pegazy. W szczególności lubi Annabeth, mówi o niej że jest "śliczna". Uważa, że ona jest najlepszą rzeczą na świecie (zaraz po maśle orzechowym). Później okazuje się, że Tyson jest mądrzejszy niż się wydaje. Dzieje się tak dlatego, że cyklopy (podobnie jak satyrzy) rozwijają się wolniej i gdy teoretycznie miał 16 zachowywał się jak dziesięciolatek.

Wygląd

Tyson, jak każdy cyklop, posiada jedno oko na środku czoła, jest bardzo wysoki i silnie zbudowany. Percy na pierwszych kartkach "Morza Potworów" opisuje go tak:

Tyson ma prawie dwa metry wzrostu i jest zbudowany jak yeti [...]. Jego twarz jest nieco zdeformowana i mało przyjemna. Nie udało mi się zobaczyć, jaki ma kolor oczu, ponieważ nigdy nie zdołałem sięgnąć wzrokiem ponad jego krzywe zęby. [...] Nosi zawsze powycierane dżinsy, brudne sportowe buty rozmiaru 50 i dziurawą flanelową koszulę.

–Percy o Tyson'ie, Morze Potworów

Później dowiadujemy się, że jego jedno oko ma kolor brązowy, a na plecach Tysona widnieją blizny po ataku Sfinksa.

Tyson

Tyson i jego dziewczyna Ella

Ciekawostki

  • Annabeth na początku go nie lubiła, ponieważ nienawidziła cyklopów.
  • W filmie jego charakter i wygląd są zupełnie inne (zachowuje się całkiem normalnie, tylko czasem jest niezdarą, a wygląda zupełnie jak człowiek, tyle że z jednym okiem).