FANDOM

Warsztat Dedala
Najważniejsze dane
Lokalizacja: Labirynt
Rodzaj: Warsztaty
Pozostałe
Występowanie: Bitwa w Labiryncie
Widok zmienia się codziennie - zamyślił się. - Ale zawsze jest to jakieś miejsce położone wysoko. Wczoraj spoglądałem z wieżowca na Manhattanie. Przedwczoraj na piękną panoramę jeziora Michigan. Ale w końcu Labirynt powraca do Ogrodu Bogów.

Dedal do Rachel, Annabeth i Percy'ego, Bitwa w Labiryncie

Warsztat Dedala to pracownia ateńskiego wynalazcy Dedala. Znajduje się w samym sercu Labiryntu. Przez lata Dedal był zmuszony w nim mieszkać, nie mogąc go opuścić (zarządził tak król Minos, który wiedział, że Dedal zna mnóstwo jego sekretów i bał się, że mężczyzna może powiedzieć o tym innym osobom). W końcu uciekł z stamtąd wraz z synem Ikarem na woskowych skrzydłach. Uciekli stamtąd, lecz gdy lecieli, Ikar zapomniał o przestrogach ojca, wzleciał zbyt wysoko i słońce rozpuściło wosk, za pomocą którego były sklejone skrzydła. Chłopiec spadł do oceanu i utopił się, ojciec nie mógł mu pomóc.

Po wielu wielu latach uciekania przed Minosem, który chciał go dopaść, Dedal powrócił do Warsztatu. Uznał bowiem, że tam będzie najbezpieczniejszy. Było to już po tym jak z pomocą Elli i jej sióstr zabił Minosa. Duch króla obiecał, że go dopadnie, nawet po śmierci.

Percy Jackson i bogowie olimpijscy

Bitwa w Labiryncie

Dedal był już w dość podeszłym wieku, wrócił do swojego warsztatu. W książce Annabeth Chase przewodzi misją odnalezienia warsztatu Dedala i odebrania mu Nici Ariadny, zamin tatrafi w ręce Luke'a. Towarzyszą jej Percy Jackson, Grover Underwood i Tyson. Żeby przejść przez Labirynt potrzebują śmiertelnika, który widzi przez Mgłę. Percy (wbrew Annabeth) kontaktuje się w związku z tym z Rachel Elizabeth Dare i dzięki niej odnajdują warsztat. Udaje im się to i w warsztacie zastają Kwintusa (pod takim imieniem znali Dedala). Rachel jest zachwycona samym warsztatem, a także pomysłem Dedala na stworzenie sobie nowego ciała. Kiedy przebywali w warsztacie napadły na nich empuzy oraz Nico di Angelo z duchem Minosa. Podczas walki Annabeth przebija sztyletem jedna z empuz Kalli. Nico dowiaduje się również, że Minos chce śmierci Dedala dla siebie, a nie dla jego siostry. Herosi uciekają z warsztatu dzięki woskowym skrzydłom.

Latest

Warsztat Dedala

Wygląd

Znajduje się w nowszej części Labiryntu. Jego ściany są metalowe. W środku znajduje się mnóstwo wynalazków, Lamtopy i dokumenty z projektami. Wielkie okno za każdym pokazuje coś innego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki