FANDOM

Wenus   Afrodyta    

Wenus (Wenera) - rzymska odpowiedniczka Afrodyty, bogini miłości i piękna. Żona Wulkana (Hefajstosa), lecz także kocha Marsa (Aresa). Narodziła się z piany morskiej, z krwi Uranosa. Najstarsza świątynia Wenus znajdowała się na Kapitolu.

WyglądEdytuj

Wenus, jako odpowiednik greckiej bogini Afrodyty (która była zdecydowanie najpiękniejszą z bogiń), była nieziemsko piękna. Mogła zmienić wygląd, jednak w każdej jej postaci promieniowała pięknem - nie musiała się nawet starać, była piękna, tak po prostu, od siebie. W sztuce była przedstawiana zazwyczaj jako młoda i niezwykle piękna kobieta jadąca rydwanem zaprzężonym w białe gołębie. Zazwyczaj była na obrazach naga lub do połowy obnażona.

Dzieci Wenus występujące w seriiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wenus to również nazwa jednej z planet - drugiej planety w odległości od słońca i trzeciej planety pod względem jasności na niebie.
  • Zanim Wenus została odpowiednikiem bogini miłości Afrodyty, była przedstawiana jako italska bogini wiosny, roślinności oraz ogrodów warzywnych. Jej głównymi atrybutami były kwiaty i dzikie owoce. Później jednak Wenus została rzymską boginią miłości oraz piękna.
  • Mówi się, że kobiety pochodzą od Wenus, a mężczyźni od Marsa.
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon