FANDOM

Wielki Dom - budynek administracyjny w Obozie Herosów. Miejsce, gdzie spotykają się grupowi domków na narady z Chejronem i Panem D. Znajduje się tu gabinet Chejrona, oraz Izba Chorych, gdzie trafił Percy w trakcie swojego pierwszego pobytu w obozie. Mieszka w nim Chejron, Pan D. i Argus

Znajdują się tutaj również trofea myśliwskie czy Wyrocznia (ta przeklęta przez Hadesa, przed Rachel).

Chejron i Dionizos często grali w remika na werandzie domu.

Opis

Zewnętrzny

Budynek nie wyglądał groźnie: był to zwykły, trzypiętrowy dom wiejski w kolorze pastelowego błękitu, z białym wykończeniem. Na otaczającym go ganku stały fotele wypoczynkowe, stolik do kart i pusty fotel na kółkach. [...] A jednak okna zdawały łypać się groźnie na Jasona. Szeroko otwarte podwójne drzwi [...]. Najwyższy portal był zwieńczony wiatrowskazem w kształcie orła z brązu [...]

Jason Grace, Zagubiony Heros

Pomieszczenia:

Strych

Cztery piętra wyżej schody kończyły się zieloną klapą w suficie. [...] Strych wypełniały śmiecie typowe dla greckich herosów : pokryte pajęczynami stojaki na zbroje, błyszczące niegdyś tarcze przeżarte przez rdzę, stare kufry oklejone nalepkami z napisami, ITAKA, WYSPA KIRKE, KRAJ AMAZONEK. Jedna z długich ław zastawiona była szklanymi słojami pełnymi unoszących się w formalinie różnych rzeczy... Odciętych włochatych szponów, wielkich żółtych oczu i innych kawałków potworów. Zakurzone trofeum myśliwskie wiszące na ścianie wyglądało jak łeb ogromnego węża, ale obdarzonego rogami i pełnym garniturem ostrych jak u rekina zębów. Poniżej widniała tabliczka [...]. Pod oknem na drewnianym trójnożnym taborecie siedział najbardziej makabryczny eksponat: mumia.

Percy Jackson, Opis strychu, Złodziej Pioruna

Salon

Jason opisał go jako pomieszczenie przypominające tropikalną puszczę. Po ścianach i suficie wiły się winorośle (co prawdopodobnie ma związek z dyrektorem obozu). W środku znajdował się: kamienny kominek, skórzane kanapy i migający monitor ze staromodnym pacmanem. Na ścianach wisiała bogata kolekcja masek z teatru greckiego oraz głowa lamparta Seymoura.

Izba Chorych

Greccy herosi trafiali tu, by wyleczyć swoje rany odniesione w bitwach, lub w przypadku chorób. Zazwyczaj pomagają im w odzyskaniu sił obozowicze z domku Apolla, gdyż ich ojciec jest bogiem lekarzy. Argus również czuwa nad chorymi i osłabionymi. W części Złodziej Pioruna nie jest wspomniane, by Izba Chorych znajdowała się w Wielkim Domu. Jednak w Zagubionym Herosie Piper McLean budzi się w Izbie po tym, jak zemdlała w domku Hery.

Błędy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki